zaterdag 6 februari 2010

Ding 19 Sociale netwerken

Hmmm, wat vind ik hier van..De verschillende links waren interessant. Zoals altijd is dhr. LeFever heel duidelijk en geinig om te bekijken, yeah!!. Frankwatching - Linkdossier is een goed overzicht. Een paar dingen bekeken. Ook de trendopsomming van Lode Broekman is verhelderend. Op Bibliotheek20 Ning kwam ik Tini Kleiker tegen met een bericht over de verruiming van de openingstijden in Sneek. Dit vind ik een site, die ik wel wil volgen. Hyves en Facebook trekt me totoaal niet. Zelfde categorie als Twitter: vriendje worden-vriendje zijn, blah, blah, blah...

Ooit eens aangemeld op Schoolbank - dat leverde me toch twee klasgenoten uit een vorig leven op. Leuk, meer niet. Ik denk, dat ik van mezelf niet zó sociaal ben, dat ik me ervoor op sites wil gaan aanmelden. Ik vond Dizzie.nl veruit de leukste sociale site, Bibliotheek 2.0 Ning is een goede tweede. Voor de bibliotheek is Ning dan een goede plek om contacten/nieuws/tips/opmerkingen met elkaar te delen. Misschien is een soort "Hyves/Facebook" site iets voor de klant? Onze oudere klanten zijn nog lang niet in dat stadium: ze maken liever in de bibliotheek zelf een praatje met elkaar. De jonge klant groeit er mee op, hen zal het wel aanspreken, denk ik.

1 opmerking:

BSWF coaches zei

Jij gaat voor de inhoud, Irene, dat lijkt me duidelijk. Geklets in de lucht is niet aan je besteed. Toch mooi dat er ook netwerken te vinden zijn die wel degelijk informatie en echte inhoud bieden.
Groet,
Els