woensdag 1 juli 2009

Vakantieherinnering uit Noorwegen

Neeee, geen houten trollenbeeldje of elandsticker!
Dit heb ik meegebracht uit Noorwegen:
Vakantieherinnering

Twee jaar geleden heb ik mezelf een lichtblauw vest van Oleana cadeau gegeven. Dat was heel duur voor mijn doen, maar vakantiegeld, mooie kleur, mooie kwaliteit enzo... Ik draag het heel vaak en het is echt geweldige kwaliteit. Dus dit jaar had ik het weer in m'n hoofd om rond te kijken. In Bergen vond ik hun eigen winkel. Wat een collectie: vesten, lang en kort: schattige effen truitjes met gerstenkorrelpatronen; sjaals, mutsen, handschoenen en polsmofjes; beeldige wollend dekens. Ik kon niet kiezen.
In Stavanger bleek ook een Oleana winkel te zijn. Heel leuk geholpen en dit is het resultaat: een vest wat ik in de winter aan kan trekken bij m'n spijkerbroek. Maar ook helemaal te gek op een rok. Een basisstuk voor m'n garderobe. Het is Noors breiwerk maar dan geen dikke wollen truien, zoals die van Dale of Norway. Modern, geïnnspireerd door oude patronen en helemaal in Noorwegen gemaakt.
Kijk zelf maar eens op de site: www.oleana.nl/

Geen opmerkingen: