donderdag 30 juli 2009

Quilting Arts Magazine

Het nieuwste nummer van Quilting Arts magazine lag op de mat. Wow!! Het ziet er weer mooi uit. In de Editor's Note vertelt Pokey over een nieuw blad, wat ze in oktober lanceren. Het gaat "International Quilt Festival : Quilt Scene" heten. In eerste instantie lijkt het me een eenmalig blad, wat gelinkt is aan het grote Quiltfeest in Houston. Maar, dit evenement is alleen de gelegenheid om het te promoten. Het wordt 148 pg. dik en gaat het volgende doen: "Quilt Scene will feature gallery-style articles, artist profiles, quilted projecs and patterns, pictures and news of Who's Who on the quilt scene,..... en nog veel meer plus foto's van de top van de hedendaagsquilt scene. Nou, dat belooft heel wat! Als het net zo leuk wordt als de andere bladen, die er nu van haar team verschijnen, dan verheug ik me erop.

Op pagina 43 kom ik een ander blad tegen: Machine Quilting Unlimited (www.mqmag.com). Een site, die zich volledig richt op machinaal quilten met heel veel links naar lesgevenden en hun sites.

De site van Quilting Arts zelf is ook opnieuw gestyled. Je kunt lid worden van hun community : informatie uitwisselen en vragen stellen. www.quiltingarts.com Deze opzet past helemaal in deze tijd, waarin mensen conctact willen hebben met elkaar. Het is heel bijzonder, dat we contact kunnen hebben met quilt-liefhebbers waarook ter wereld en globale vriendschappen kunnen opbouwen. Hierin past ook de nieuwe mogelijkheid om een digitaal abonnement op QAM en haar zusterblad Cloth, Paper & Sissors te nemen. Dat was tien jaar geleden niet te voorzien. Ik was al heel bij, dat ik een abonnement op een Amerikaans blad voor elkaar kon krijgen.

De inhoud van het blad? Het meest opvallend vind ik het artikel over monoprint afdrukken maken met behulp van gelatine en het artikel over het schrijven van je "artist statement": een stukje over jezelf, wat  je werk op een tentoonstelling verklaart, een sort basis uitleg over het hoe en waarom van je werk. Heel nutig om te leren hoe je zoiets opstelt.

1 opmerking:

Maya zei

Het artikel over gelatine printen viel mij ook het meeste op! Ik ben het meteen gaan uitproberen, een middag spelen met verf is tenslotte altijd leuk! Op mijn blog kan je al wat resultaten zien...