vrijdag 7 september 2018

Boekentip - Parel


Ik had het al zien liggen in de plaatselijke boekhandel, maar eindelijk kregen wij het ook binnen:
Parel, deel 4 uit de serie De Zeven Zussen, geschreven door Lucinda Riley.


En ik moet eerlijk zeggen, het is weer een schitterend boek.
Elk zus heeft een totaal andere zoektocht te maken, elke keer weer heel interessant.

Nadat haar zusje, Star, waarmee ze heel erg close was, zich van haar heeft losgemaakt en haar toekomst gevonden heeft, voelt CeCe nog meer alleen. Ze heeft zich altijd al anders gevoeld, maar nu is ze ten einde raad. Ze vertrekt richting Australië, gestuurd door de aanwijzingen van Pa Salt.

Om moed te verzamelen voor haar verblijf in Australië, maakt CeCe een tussenstop in Thailand. Op een eilandje, waar ze al eerder geweest is en waar ze zich heel happy voelde,  ontmoet ze de geheimzinnige Ace, die haar bij zich in zijn bijzondere huis laat wonen. Ze noemt hem Weerwolf en voelt, dat ook hij iets in zijn leven heeft recht te zetten.
In dit filmpje vertelt Lucinda iets meer over CeCe.

Australië is een openbaring voor CeCe, ze leert meer over de Aboriginal kunst, en gaat zelfs weer schilderen. Op de kunstacademie in Londen, was ze haar zelfvertrouwen in haar schilderwerk verloren. Samen met haar leren we de mensen kennen, waarvan ze afstamt. Het is een combinatie van Engelse cultuur en de (onderdrukte) cultuur van de Aboriginals. Dit boek gaat eigenlijk over de manier waarop mensen omgaan met mensen, die anders zijn - van huidskleur, afstamming en hoe belangrijk het is om te weten, waar je vandaan komt.

Het gaat over een beroemde parel, over Engelse weeskinderen, die naar Australië verscheept werden, over Aboriginal kinderen, die gekidnapt werden op Engels opgevoed te worden - hier kun je daar meer over lezen.

Hier kan ik nog een hele tijd over nadenken, wát een achtergronden bij dit verhaal!

2 opmerkingen:

Annie Kingma zei

Het boek heb ik binnen, en vanavond begin ik er mee.
De vorige 3 boeken heb ik ook van genoten.
Fijn weekeinde.
Groetnis Annie

Marguerite zei

Heb de serie zelf niet.
Maar mijn moeder wel.
En is niet te stoppen zo'n heerlijke boeken reeks vind ze het.
Moet deel 1 maar bij haar gaan halen...