zondag 16 maart 2008

welkom


Meteen bij de voordeur staat een grenen kastje. We kochten het toen de kinderen klein waren. Heerlijk, daar past heel wat in! Nu heb ik een lade met allerlei speelgoedjes voor de kleinzoon. Hij kan het zelf gaan pakken, nadat hij eerst met opa bij de treintjes op zolder heeft gekeken.
Zo nu en dan vraag ik me af of ik het kastje zal gaan schilderen. Grenen schijnt behoorlijk uit de tijd te zijn. Maar ik zie op tegen het werk. Mijn man is niet van het schilderen, dus het zal nog wel een tijd zo blijven. Ik vind het een lekkere plek om steeds iets anders neer te zetten: met Kerst  draai ik een slinger van kunstgroen met lichtjes om de spijlen. Daar kan ik dan allerlei kleine frutsels, zoals engeltjes en berenhangers kwijt. Op het blad een klein Kerstquiltje en de verzameling figuurkaarsen. Verder mag ik er graag een bos bloemen of bolletjes in een bakje neerzetten. Laatst vond ik bij mijn opruimactie een doos met monstertjes van de drogist: gezichtscreme, geurtjes, shampoo. Zelfs dat is geschikt om uit te stallen. Ook heel leuk: een schaal met de Angelcards. Voor je van huis gaat even een kaartje pakken en het woord lezen wat erop staat. Ook bezoek is verrast als ze zo'n kaartje mogen trekken.

Voor ik er een echte Paashoek van maak, laat ik zien wat er nu zit: mijn oude popje uit de begintijd van het quilten. Het patroon ging rond bij de handwerkgroep van de Plattelandsvrouwen, waar ik toen lid van was. Er zijn heel wat gemaakt. Erg leuk cadeautje bij de geboorte van een baby. Op het prikbord zit een gedeelte van mijn verzameling ATC's. In het mandje liggen al een stel stenen eieren en het popje heeft een keramiek ei op schoot van de kunstenares Ada Stel uit Tjerkwerd. Naast het schaapje liggen een paar stenen hartjes. Die koop ik bij de Wereldwinkel. In Groningen hebben ze steeds weer andere hartjes. Erg leuk. Ik hoop nog eens een hartvormige steen te vinden in een rivierbedding of langs een weggetje.

Geen opmerkingen: