woensdag 12 maart 2008

schatkistje




Vandaag één van mijn journalquiltjes. De ondergrond is een stukje katoen met ingeweven strepen: een beetje seersucker effect. Ik heb verder lapjes gebruikt uit een pakketje wat ik bij Stef Francis www.steffrancis.co.uk gekocht heb. Ik kocht het tijdens een bezoek aan de Knitting & Stitching Show in Londen, drie jaar geleden. Steeds pakte ik deze materialen weer in handen: dunne mul en dikke meubelstof, beide in hetzelfde paars/blauw geverfd. Ook nog een bijzondere netstof,  die heel goed van pas bleek te komen. Ik heb er zilverkleurig papier tussen geschoven en  een zelfgemaakte kraal van geverfd papier opgenaaid. Het hele oppervlak is met de naaimachine en met de hand geborduurd.

De bloem op het effen stukje is zo gekocht op de markt. Helaas komt de garen- en band koopman niet meer bij ons op de donderdagmarkt. Heel jammer, want bij hem vond ik altijd aparte dingen. Hij had het allang door, dat ik altijd in ben voor iets geks of kleurigs. De bloemetje bestaat uit allemaal pailletten.
De afwerking van het quiltje is simpel gehouden: alleen gezigzagd met metallic garen.

Geen opmerkingen: