zondag 18 december 2022

Boeken tips!


Drie geweldige boeken:
het indrukwekkende en ongelooflijke levensverhaal 
van de zuster en muze van Christian Dior.
Aangrijpend en indringend. Het laat je niet los, 
vooral als ik nu steeds de reclame voor het geurtje Miss Dior op tv zie. 

Dit is het derde boek van Raynor:
het gaat heel slecht met haar man Moth.
Met de moed der wanhoop beginnen ze aan de Cape Wrath Trail.
Een zeer zware tocht, door de Schotse Hooglanden
 een gebied, wat Moth altijd graag had willen bezoeken. 
Niet alleen het verslag van deze tocht, ook
de gedachten over de veranderingen in de natuur onderweg.
Het resultaat van de klimaatcrisis wordt heel duidelijk door
Raynor beschreven. Wat kunnen wij, gewone mensen doen?
Ik werd er nu en dan wat melancholiek van,
maar het eindigt hoopvol, gelukkig.

En deze week kwam mijn laatste reservering binnen:
Winterverhalen - Dawn Casey met prachtige illustraties van Zanna Goldhawk.

Een andere tv reclame heeft het over " een mááágische kerst" -
samenzijn in dit geval.
Als je zo gezellig bij elkaar bent, lees dan eens een verhaal voor.
Niet alleen iets voor kinderen, grote mensen vinden het ook fijn 
om voorgelezen te worden!

Winterverhalen is dan een geweldig boek om er bij te pakken: 
winterverhalen uit de Ierland, Schotland enNoorwegen.
Maar ook uit Siberië , Groenland en China.
De illustraties zijn bladvullen en vragen erom 
goed bekeken te worden.
Ik vind het ook uitermate geschikt om voor te lezen
bij een Kerstbijeenkomst. 
Niet te lang, maar lang genoeg om de mensen in de ban te houden.




Update van de sokken: ik begon keurig met de bamboenaalden nr. 3
uit het pakket. Maar toen ActionMan kon passen voor de maat
was de sok véél te wijd!
Getsie, had nu maar....

Maar goed, overnieuw - nu met 2,5.
En dat is een stuk beter! (en goedgekeurd door AM)
Nu zie ik in levende lijve, wat een dikkere/dunnere pen 
doet met de maat van je werk. 
Goede leerschool......

 

De kringloop kettingen zijn intussen uit elkaar gehaald. 
Elke kraal is mooi en klaar voor iets nieuws. 

3 opmerkingen:

Marian zei

Miss Dior is een prachtig boek, maar eigenlijk moet je dan ook het in de romanvorm gegoten boek van Natasha Lester - Het huis in Parijs lezen, gaat ook zijdelings over Catherine Dior. Is een prachtig boek met heden en verleden. Ik houd daar zo van.

JokeTL zei

Het mooie boek met winterverhalen besteld!

miekequilt zei

Het winterboek heb ik bij de bibliotheek besteld. Ga ik zeker uit voorlezen, bedankt voor de tip. Rayner vind ik vreselijk, sorry.