donderdag 1 december 2022

Afsluiting



 

Afgelopen weken heb ik serieus door gepakt en een grote opruiming gehouden in de quiltstoffen.

Alles door de handen gehad en gesorteerd.Van sommige een brede strook gesneden, die mochten blijven.

De Afrikaanse stoffen waren het moeilijkste, maar de Droomdekengroep van Cordi Atelier kan daar vast ook wel een kindje voor vinden. Er kwam zelfs nog een top te voorschijn, hoeft alleen nog doorgepit te worden en dan is het al een kinderdekentje.



Na dat harde werken zijn beide koffers nu leeg.
Er is nog genoeg overgebleven voor verdere 
textielavonturen, maar mijn schuldgevoel is nu weg.


Dus dat werd een tochtje naar Stad: 

rondje over de markt en een kijkje in het Forum

waar ze bezig waren voor het Groot Dictee .

Koffie in het zonnigste hoekje van boekhandel

Van der Velde: uitzicht op de Martinitoren!


Bij Cordi natuurlijk rondkijken in de 

winkel: schitterende collectie, waaronder

veel Kaffe Fassett.

En dát kon ik toch niet laten:

een charmpakketje ging toch mee naar huis

(en die glanzende garens ook).

Die lapjes worden zeshoekjes voor mijn EPP werkstuk.


Toch wat melancholiek - het is een heerlijke periode geweest.





4 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Heerlijk om zo op te ruimen. Ik speel soms ook al met die gedachte. Mooi hè, het forum, ga er ook graag heen als ik in de stad ben.

Elizabeth zei

Als de tijd er rijp voor is, moet je doorpakken! En als het nu oké voelt, dan heb je het goed gedaan.
Ik kan wel goed ordenen, maar slecht dingen wegdoen. Dus het gaat goed zolang de ruimte er is...
Wat een mooie top kwam er tevoorschijn! Ik vind hem kunstzinnig mooi en ook dat consequente doorvoeren van hoekige lijnen en figuren spreekt me aan.
En na het opruimen heb je jezelf een feestje gegund, leuk toch! Dat had je echt verdiend...

Marguerite zei

Opruimen en dan toch weer stiekem nieuwe kopen. Hihi

miekequilt zei

Je hebt heerlijk opgeruimd en voor alles een goede bestemming gevonden. Dat je Kaffe stofjes kocht, snap ik. Die zijn te mooi om te laten liggen.