woensdag 8 december 2021

Zó tevreden….


Nee, al die nattigheid in de tuin staat haar helemaal niet aan.
Gelukkig is er een heerlijke bank, waar je lekker op kunt chillen..
Julia is heel tevreden met haar leventje!




Toegegeven, ik ben ook tevreden.
Een paar weken geleden is er weer een opruimactie geweest:
quiltmaterialen uitgezocht en weggebracht naar
de Droomdekentjesgroep bij Cordi Atelier in Groningen. 

Van te voren had ik bij Ikea nog twee van deze ladenkastjes
gekocht  - ophalen in de winkel. 
Mooi gecombineerd: even down memory lane in de heerlijke
winkel in de Oranjestraat en daarna die kastje ophalen.

Nu is het op het moment niet eenvoudig om de stad in te komen
en daarna van punt A naar punt B te gaan....

Mevrouw Tomtom raakte de kluts kwijt omdat er steeds
aan de weg gewerkt werd. Gelukkig wist ik nog aardig
de weg te vinden en kwam het uiteindelijk goed.

Daarna fijn opnieuw inrichten: het kastje past mooi
onder het werkblad en is de plek voor alles wat met
borduren te maken heeft. 






Nu heb ik het allemaal bij de hand en gaat het werk aan het vrouwtje
weer verder: kraaltjes aan de bovenrand en een vlindertje krijgt ook een plekje.


                              

Ik ben ook heel tevreden over
dit prachtige garen, wat gisteren bezorgd werd.
Ik ga Oceania van Kieran Foley breien.
Sinds ik, jaren geleden, op de Weversmarkt in Hoorn 
een prachtige sjaal zag, ben ik van plan eens iets van hem te breien. 
Dit lijkt me een goed begin, hij heeft vaak patronen met
heel veel kleurtjes. Eerst ervaring opdoen met deze. 

Het garen is Setacotone van Lana Grosso, het voelt heerlijk.

 Dit wordt een Kerstproject. 










 

3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Haha, die Julia... Ja, buiten is het nu niks voor een kat. Die van ons doen ook niet anders dan slapen en luilakken.
Je hebt een heel handig ladenblok aangeschaft, Irene. Ik heb er zelf ook 2 en wat een gemak heb ik daar van. Je zit aan je bureau en je hebt alles voorhanden.
Mooi breiwerk heb je in het vooruitzicht!

Marguerite zei

En staan de steken al op de naald!

miekequilt zei

Heerlijk hè om even op te ruimen. Alles weer even bekijken en bedenken wat je ermee gaat doen. Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen.