zondag 19 december 2021

Overzicht



Deze beide Ariadne's vond ik bij de minibieb in de stad.
Ik kan me herinneren, dat mijn moeder 
een abonnement had. 



En tot mijn verrassing vond ik een patroon, wat ik
toen gebreid heb: deze gebreide koe. een geldbuidel
uit Bolivia.
Dat was de eerste keer dat ik iets op op 4 pennen ging breien. 


Kijk nou, die grappige kwastjes op zijn buik....


Ik kan niet langer wachten: 
het patroon ziet er zó mooi uit!


De oude garenwinder komt weer goed van pas. 

 
                                                                                

                                                 Op een stukje jeans is deze compositie ontstaan.
            Bij  het opruimen van de laatste weken ontdekte 
ik dit mooie takje, 
dat kan er wel op als centraal punt. 
Waarschijnlijk nog omwikkelen met bijpassend garen.

















5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Dat is een bijzonder mooi gespleten takje! Leuk om dat te gebruiken in je compositie.
Begin maar snel aan je Oceania, dan kunnen wij ook mee-genieten!
Zo'n garenwinder lijkt me heel handig; ik zet hem op mijn verlanglijstje.
En dat zijn ook wel hele oudjes hoor, die Ariadnes..., maar hòe leuk! En je was toen al dol op bijzondere ontwerpen... wow... wat een prachtige geldbuidel. Ik dacht eerst een ster te zien, hahahaha... dat komt natuurlijk door de tijd van het jaar...

conny's quilts en creaties zei

Och wat leuk om het patroon terug te vinden van die bijzondere buidel. Leuk dat je die altijd bewaard hebt. Je hebt al weet een mooie nieuwe compositie liggen. Mooi dat takje erbij.

Marianne zei

Dat wil ik altijd nog een keertje breien. Ik heb diverse tasjes ooit gebreid uit een boek met 'bolsas' en moest steeds aan deze denken. Nu hoef ik ook niet zo lang te zoeken nu ik de voorkant van de Ariadne heb gezien! De jouwe is mooi gelukt!

miekequilt zei

Wat leuk dat je dat al die tijd bewaard hebt, het is een leuk ding. Begin maar gauw met die Oceania, de kleuren zijn prachtig en dan hebben wij weer iets om van te genieten.
Je collage is weer geweldig. Ik kom er nog maar niet verder mee. Waarschijnlijk heb ik wat meer tijd en rust nodig, het was de afgelopen dagen een beetje druk hier.

Marguerite zei

Wat leuk dat je iets in de oude Ariadne herkent en het ook nog hebt liggen.