zondag 19 september 2021

Zondagmorgen


Er is gewandeld, de vogeltjes van Buurvrouw (die een
familieweekeinde op Vlieland heeft) zijn verzorgd,
er was koffie met iets lekkers ....
Nu is het tijd om in het atelier bezig te gaan: er is een boekje,
wat schreeuwt om aandacht. 

Lekker in het zonnetje met de radio aan bedenken,
hoe nu verder:
de bladzijdes zijn gesneden uit een groot moederblad,
wat volgeplakt is met knipselresten, bedrukt met stencils.
Daarna in stroken gesneden, dubbelgevouwen voor stevigheid,
en verder bewerkt - hoofdjes uit een oude 
Gudrun Sjodencatalogus,
bandjes er bij gezocht.






De gevouwen bladzijdes naai ik om, zodat ze een eenheid
vormen. Dat geeft me twee omslagpagina's en 4 bladzijdes.
Na een tijdje rommelen door mijn garen- en bandjeslades
bedenk ik de oplossing: reepjes saristoffen!
Gaatjes erin en dan de stroken er door. 
Top! 


Het nieuwste slowstich werkstuk ligt op zijn toekomstige

ondergrond - mooie kleur, goede maat.




In een vorig blogbericht had ik op dat lege stuk rechtsboven
een mooie witte bloem liggen. 
Mooi, maar wel een beetje dominant. Er werd opgemerkt, dat
het vierkantje toch ook wat heeft, dat het best gezien mag worden. 
Toch ligt er nu een zijdje op, kleur goed, formaat ook

Misschien nog wat mee schuiven, ik zie nog wel. 

Een goede zondagmorgen!





3 opmerkingen:

Marguerite zei

Ik vind dit iedere keer zo knap.
Succes met schuiven

miekequilt zei

Wat maak je toch mooie werkjes. Met lekker veel foto’s en uitleg. Ik geniet er iedere keer van.

Elizabeth zei

Wat een mooi boekje... ik heb alle foto's maar eens goed vergroot bekeken. Mooi hoe zoiets 'groeit' en heel gaaf hoe je textiel en papier combineert.