woensdag 29 september 2021

Herfstige werkjes en boekentips


Na een vroeg rondje door de tuin -
contrôle op vreemde katten, ontsnapte vissen
en het veilig stellen van je territorium -
vond Julia het verder wel goed:
"het blijft regenen vandaag".
Ze heeft een mooi plekje gevonden:
de dozen, die klaar staan voor de Kringloop.
Daar houd je het wel een tijdje op uit......




Ik vertrek naar de zolderkamer om lekker te luisteren
naar de regen op de dakkapel.
Er ligt nog van alles om mee bezig te zijn:
het lapje met het vrouwtje: hoe zet ik de ondergrond van zijde
vast op die wollen lap?
Gewoon beginnen is de beste manier.






En hier is ook nog wat te schuiven:
Wel of niet dat lieve blauwe doosje?
Tandenstokers en garenkaartjes: wat is de beste plek?

                                 


En voor de herfstperiode zijn er ook nog fijne boeken....
Twee titels van Cristina Caboni:
De Magie van het Parfum en Het huis met de Spiegels.
Ik trof het, dat ik beide boeken vorige week tegelijk geleverd kreeg. 

Cristina is één van de schrijfsters, die ik graag lees. 
Hier en hier lees je meer over haar andere boeken. 

De Magic van het Parfum trok me meteen het verhaal in:
 een jonge vrouw, die parfums maakt, een nieuwe winkel in Parijs heeft
maar dan het parfumgevoel kwijt is... het lukt haar niet meer
nieuwe geuren te componeren. 

Ze gaat, met haar man en haar dochtertje, terug naar Florence, waar ze
vandaan komt. Samen met haar moeder gaat ze op reis en die 
reis zal haar leven veranderen. 
Echt een boek om lekker mee op de bank te gaan zitten.

Het Huis met de Spiegels speelt in Italië.
Milena is terug gegaan naar het huis, waar ze opgroeide om voor 
haar opa te zorgen. Hij heeft haar opgevoed nadat haar moeder is vertrokken.
Ook haar oma is ooit spoorloos verdwenen, dus ze is heel close met hem.
Hij wordt oud en raakt zo nu en dan erg verward. 
Terwijl Milena op het landgoed is, wordt er bij het herstellen van een 
beschadigde muur een skelet gevonden. 
Haar opa raakt nogal overstuur maar zegt, er niets van te weten. 

Heerlijk verhaal, net iets voor de komende herfstige dagen!



4 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie werkstukken maak je. En weer bedankt voor de boekentips.

Elizabeth zei

Ja, ook hier komen de poezen weer graag binnen een fijn plekje zoeken om te slapen. Het is altijd wel even zoeken, want ze zijn nogal kieskeurig. Maar ja, als er een doosje voor je klaar staat, dan zouden ze precies hetzelfde doen als Julia. Slimme meid hoor!
Heerlijk om een beetje te mijmeren boven je lapjes en steekjes en zo groeit er iets heel bijzonders onder je handen vandaan...

miekequilt zei

Ik ben nu lid van de bieb, dus je boeken gaan op mijn lijstje. Het handwerk vind ik echt zo mooi. Ik hoop binnenkort ook aan zoiets te kunnen beginnen.

Birthastro zei

Hello! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came to take a look.
I’m definitely enjoying the information checkout online horoscope