woensdag 8 september 2021

Helpt dit?





Het borduurwerk met het zijdje is nu naar mijn zin.
Het heeft nog wel een ondergrond nodig. 
In het vorige bericht liet ik zien, wat er voor
gevonden is  (het loont om eens goed rond te kijken
in "Het Pakhuis" (zoals mijn man mijn werkkamer noemt.




Het was alleen wat hmmm....
beetje kaal,
beetje niks.
Alleen de goede kleur. 
Eng hoor, om dan "iets" toe te voegen. 
Zou spetteren helpen?


Voor nu ben ik tevreden.
Hoewel dat bovenste zijderandje wat bleekjes lijkt.
Mmm, beetje nadenken...


Intussen ben ik weer begonnen, nu met allerlei kant restanten.



Beetje dichterbij, dan zie je de mooie stofjes en het borduurwerk beter. 


De rechterbovenkant van de zijde ondergrond mist. 
Het komt uit een stalenboek, ooit is er een hoekje afgeknipt.
Ik stoor me er een beetje aan, zelfs nu het op de wollen ondergrond 
ligt. 

Helpt het om er die geweldige strook wit band op te leggen?

 

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

De donkerrode achtergrondstof vind ik er heel mooi bij.
Dat afgeknipte hoekje vertelt juist een verhaal, ik zou het zo laten...

miekequilt zei

Wat een leuk werk wordt het. Het missende hoekje vind ik erg leuk, vooral met die mooie bloem erop.