zaterdag 6 februari 2021

Wachten op de sneeuw....

 




Goedemorgen, Julia hier.....
Vandaag mag ik iets vertellen  op het blog van het Vrouwtje, 
omdat ze druk bezig is.
De Baas en het Vrouwtje hebben een rondje erf gedaan:
plantenbakken binnen gezet, de buitenkraan afgesloten.
De sneeuwschuiver met de veger uit het fietsenhok gehaald.
Daar staat ook een bak met strooizout - om de oprit schoon 
te houden (voor de postbode mevrouw!)
Een paar boodschappen en meteen langsgaan bij Moma:
haar krant uit de brievenbus gehaald, zodat ze niet over die
koude galerij hoeft te gaan.


Ik mag meteen het nieuwste miniatuurtje laten zien: 


Het heet: "Afbruch" - ze heeft het vertaald
als "Verhuizing".
Die slak is wel mooi gevonden, vindt u niet?
De postzegels zijn van de verschillende landen waar ze gewoond heeft..
Op de achterkant staan alle plaatsen in die landen,
 elf verschillende adressen.
Dat laat ik maar niet zien, privacy,  zegt het Vrouwtje.



En kijk eens, ook nog een paar bladzijdes uit het "elke dag" plakboek.
Dát wordt zó dik, als het op de strijkplank ligt, ga ik er met mijn kop 
op liggen: precies de goede hoogte voor een dutje!

Dat was het, de Baas en de Vrouw  zitten aan de koffie.
Wij wachten af - ik heb er zin in: laat maar komen, ik heb een warme jas!



6 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Julia, bedankt voor de tip: ik moet het strooizout nog even opsnorren! Ga jij oppassen met het strooizout? Dat is niks voor poezenpootjes!

Marguerite zei

Het is echt wachten op...
Eerst zou er weet ik hoeveel centimeters vallen en net zeiden ze dat we blij mochten zijn als er 5 cm kwam.
Ik weet het niet meer...

miekequilt zei

Na al die voorbereidingen hoop ik voor jullie dat er sneeuw gevallen is. Hier lag echt heel veel, het was koud en ik vond er niks aan.
Heerlijk om even te genieten van wat je gemaakt hebt. Het eerste werkje vind ik prachtig.

Elizabeth zei

Ja Julia, die werkzaamheden zijn nodig als het zo koud wordt! Maar jij kunt prima de honneurs waarnemen, zie ik... Wat is het toch leuk hoe 't vrouwtje bezig is in dat boekje hè.. Zit er nog lijm in de Pritt stift?

In de weer zei

Wat gezellig die poezen praat.
Dat heb je geweldig gedaan, vrouwtje had het al druk genoeg.
Mooie werkjes, maar dat zijn we gewend, toch !!!

Anny zei

Hallo Julia, wat gezellig om even een berichtje van je te krijgen.Het vrouwtje had het natuurlijk veel te druk met al die dingen buiten regelen met al die sneeuw.Of ligt eer bij jullie niet zo heel veel? Iedereen vindt het geweldig, die sneeuw en misschien schaatsen. Maar onze Anny haat dit weer. Puckje is ook helemaal gek van de sneeuw. Maar ik wordt een dagje ouder en blijf voor de tweede wandeling lekker bij
omi. Ik ben haar gezelschapsdame en samen zitten we knus op de bank. Groetjes uit het Westland van Lizzy.