vrijdag 12 februari 2021

En de sneeuw kwam!

En de sneeuw kwam met harde wind en sneeuwduinen op straat en in de tuin. Julia geloofde het niet echt, dus regelmatig even buiten proberen, hoe de schuilplek jee er bij lagen. Ze heeft een warme vacht dus ik zit er niet zo over in. Bovendien kun je schuilen onder een varen of net om de hoek van de bijkeuken..

Maar, niet zo blij mee - binnen korte tijd ook rondscharrelen om de, bijna dichte, vijver... Toch luistert ze ook - gewoon “ Nee, Julia” dan gaat ze van het ijs af... De buurt poezen komen ook water drinken, dus hoef je niet zó ongerust te zijn.


In huis wordt gewerkt aan een giet vloer in de badkamer , elke dag een nieuwe laag - het kost je een week. 

Kat en vrouw vertrekken naar het atelier. De kat voor het raam om de vogels in de tuin te observeren. De vrouw werkt aan de dagelijkse rolodexkaartjes en ook de pagina per dag lukt goed. Dan is er ook nog de wekelijkse opdracht voor een miniatuurtje.

Ze passen in het doosje van het aankleedpopje.


Thema: Aufbruch - verhuizing. Die slak is geweldig met de postzegels van de landen, waar ik woon en woonde.

Thema: Neon rockt. Best moeilijk, ik heb weinig met neon.
Gelukkig vond ik die kaart en gecombineerd met het hardroze envelopje
en stukjes washi tape ben ik toch tevreden.


Thema: Herzallerliebst - allerliefste. Het meisje is ver verre komen reizen voor haar trouwdag.

Op de kaart wat flintertjes van de trouwkleding.
 

4 opmerkingen:

Elizabeth zei

Onze poezen moesten ook even wennen aan die sneeuw, maar nu vinden ze het wel leuk...
Ik vind een gietvloer heel mooi, maar ik geloof dat het gedurende het proces heel erg stinkt hè... Zo'n zware lucht toch?
Leuk hoe je Rolodexkaartjes aan alle kanten het materiaal laten uitsteken, maar ik ben dan weer bang dat de boel er niet meer in past...
Je hebt mooie dingen gemaakt, zo'n thema zet je wel aan het denken hè.. en je komt soms tot dingen die je anders nooit zou kiezen of doen.
Fijn weekend!

Willy zei

Mooie bijdragen van de verschillende thema's. Na even in de sneeuw te zijn geweest is het fijn om samen in het atelier te zijn. Mooi zo'n gietvloer. Wel even geduld hebben dus.

In de weer zei

Zó zeg, wat doe jij veel projecten in een keer !

miekequilt zei

Wat leuk om met zoveel verschillende dingen bezig te zijn. Maak je ze stuk voor stuk (af) of ben je met drie dingen tegelijk bezig?