zondag 5 mei 2019

Uitstapje naar Rotterdam



Het was hoogtijd om weer eens bij de Captain (broer van Action Man)
langs te gaan. Deze keer had hij ook mijn moeder gevraagd mee te komen.
"Gaan we met elkaar lunchen op de Euromast" zei hij.

Om 8 uur haalden we de oude dame op en 
vertrokken we richten "De Grote Stad (waar we ooit zelf gewoond hebben).
Het was relatief rustig op de weg en om 10 uur stonden we al bij hem
voor de deur. 
Dus er was alle tijd voor koffie, huisbezichtiging en bijpraten.
Daarna op weg naar de Euromast.
Hoewel ik er meer als 10 jaar gewoond heb en zelfs vlakbij
werkt, was ik er nog nooit geweest. 
(ik wist niet eens, dat hij gebouwd is ter gelegenheid van de Floriade in 1960).
Wel, dat hij bij de Maastunnel staat - heel vaak beneden in de file gestaan).


Nu wordt daar hard gewerkt aan de renovatie. 



Het was de dag na Koningsdag,in het park werd hard gewerkt om alles
weer op te ruimen. Gelukkig was het een heldere dag en hadden we een geweldig uitzicht.






Tussen de gebouwen van het (toen nog Dijkzicht ziekenhuis) van het Erasmus Medische Centrum
zag ik nog nét het oude Unilever Hoofdkantoor. De "nieuwbouw" met er voor het oude bakstenen gebouw. Ik werkte in de Ontspanningsbibliotheek, die je bereikte via de hoofdingang in dat bakstenen gedeelte. Het park van Museum Boijmans was een geliefde plek voor een wandelingetje in de lunchpauze.

Het was leuk om samen met mijn moeder herinneringen op te halen: 
ons bezoek aan de Kerstmarkt in het Noorse Kerkje,
met de tram vanuit Hillegersberg de stad in om te winkelen
in het centrum.
Met het Hofpleintreintje naar Den Haag,
op kamers in de stad,
daarna mijn eigen flatje,10 hoog, aan de Dordtselaan
en ook nog samen gewoond met mijn toenmalige vriendje,
ergens achter Blijdorp....

Het was een gezellige dag!


3 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Wat leuk Rotterdam op hoog niveau, altijd leuk de Euromast. Een bezoek en samen zijn roept herinneringen op. Nu lekker nagenieten. Groetjes

kaneeltje zei

Herkenbaar hoor, zo dichtbij wonen en nog nooit op de Euromast geweest zijn. Wij gingen als kind altijd 1x per jaar winkelen in de grote stad en heb er 4 jaar op school gezeten. Pas een paar jaar geleden tijdens een dagje Rotterdam met tramlijn 10 (is ook zo leuk om te doen, een nostalgische tram die rond rijd en waar je telkens in en uit kan stappen voor bezienswaardigheden), heb ik hem eindelijk beklommen en van het uitzicht genoten. Woonde jouw moeder toen ook in Rotterdam?

Marguerite zei

Heerlijk dat het helder was en je ver kon kijken.
Ben zelf volgens mij slechts 1 keer in Rotterdam geweest.
Mijn man is er geboren. Hihi...
De stad is voor mij dus helemaal vreemd.
Alleen al voor de vergezichten zou ik er eens heen moeten gaan...