vrijdag 21 december 2018

Kerstkadootjes







Een tijdje geleden ontdekte ik de site van De Postfabriek over de liefde voor het schrijven van brieven en het sturen van mooie post. De site wordt onderhouden door Ruchama, Nienke en Kim.

Op dit moment werken ze aan een Adventskalender: elke dag een berichtje over iets, wat te maken heeft met schrijven, pennen, inkt of wat je maar kunt bedenken. Zo geven ze ook tips over bijzondere winkeltjes, waar je aparte dingen voor je schrijfhobby kunt kopen. Vorige week was er een bericht over Nikki Dotti, een webwinkel voor schrijfbenodigdheden. Bij het rondkijken op de site vond ik een pagina met lakstempels en zegellakstiften.

Vorig jaar kocht ik bij de Hema al zoiets





Dit jaar zocht ik er weer om, want het is ook een erg leuk kadootje.
Helaas, niet meer te krijgen, ook niet meer via de site van de Hema. 

 Ik mocht nog een Kerstkadootje uitzoeken
 en ja, ik ging voor de bijl....dan gaan we voor sjiek!


Toen ik het pakketje opende, zag het er zó mooi uit, dat ik het eerst een paar uur heb laten staan.
Zie je het op de foto's? Een zakje met daarop mooie papiertjes en een nog mooiere postzegel.
Een pakketje in bruin papier met een lakstempel erop - jeetje, dat scheur je niet zomaar even open!

De nieuwsgierigheid heeft gewonnen en zo ziet het er uit:




Och, och, is het niet prachtig?
Je kunt  losse stempels verzamelen, want de handvaten zitten er op geschroefd.
De ene stempel is de afdruk van een veertje
de tweede is een fleur de lis achtigpatroontje.

In het weekeinde ga ik er mee experimenteren!

Gisteren stond er iets over mooie vulpennen -
dit gaat helemaal de verkeerde kant op met mij!
Vroeger schreef ik graag met een vulpen,
ik had zelfs verschillende kleurtjes inkt, weet ik nog.

Maar helaas ging de pen kapot en heb ik nooit een nieuwe gekocht.
Dat zou nu zomaar anders kunnen worden.
(Action schijnt ook vulpennen te verkopen)....



3 opmerkingen:

Anny zei

Ja, de postfabriek! Leuk die lakstempels. Zo worden je journalbladen nog spannender. Ik zal eens opletten ophef HEMA setje. Hier op het dorp gaat papier enzo nooit zo hard.

kaneeltje zei

Ken de Postfabriek wel maar al een poosje niet op gekeken. Ik volg Ruchama haar moeder, die breit zulke mooie handschoenen (marianne-mm@blogspot.com)maar ken haar vooral van haar borduurwerk. Wat een verwennerij je lakstempels, prachtig! En een vulpen met veel kleurtjes inktpatronen had ik ooit ook, zag laatst zulke mooie potjes gekleurde inkt....gelukkig had ik niet het ‘hebben’gevoel! Ik heb al zo veel hobby’s.

Elizabeth zei

Ja, van zo'n mooi kadootje word je even stil... Het is al net met lapjes, daar knip je ook niet zomaar in!
Mooi dit soort stempels, ziet er zo origineel uit hè..
Ik kende de Postfabriek niet, snel even gekeken en in m'n favorieten gezet. Later nog eens in alle rust daar rondstruinen...
Groetjes, Elizabeth