maandag 9 april 2018

Zomer in het hoofd




Een heerlijke zondagochtend, we gingen naar Harlingen.
Het was nog rustig en windstil. 
Leuk om  het prachtige Tall Ship Christian Radich 
uit Oslo te zien liggen. 

In juli is er weer een race met de zeilschepen, waaraan ze meedoet.
Harlingen is dan één van de havens, waar de schepen aanleggen.
Dat belooft weer veel moois, deze zomer.





Heerlijk weer om de was te drogen!




Natuurlijk ook even kijken bij de Willem Barentsz
een meer (!!') jaren werk. 
De kiel is gelegd in 2010,
er wordt gewerkt met oude technieken,
de romp is nu toch bijna klaar, lijkt het wel. 
Ze groeit uit de loods!


 Na ons ritje naar het water werd er in de tuin gewerkt. 
Heerlijk, om na alle kou van de afgelopen tijd buiten bezig te zijn. 
De planten uit hun winterstalling, bollen nakijken (helaas te nat geweest)
de stoelen naar buiten, zelfs even buiten zitten!

Ik ben enthousiast bezig met een paar wollen vingerloze wanten.
Op zoek naar z-getwijnd garen voor twijnend breien,  kwam ik terecht op de site van Lidaholm .
Zij verkoopt, naast originele garens, ook pakketten.
Ik bestelde het patroon en het garen voor de Hjortron wanten.





Het licht was niet meer zo helder, maar toch even een foto van de start.

Een opzetmethode, die ik nog niet kende, zorgt voor een mooi gekeurd randje.
Het randje daarboven is heel eenvoudig te maken, 
en ik weet nu ook hoe je met een magic loop kunt breien. 

Deze wol is echt mooi , het breiwerk voelt lekker stevig aan.




3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Haha, jij stoomt meteen door naar de zomer! Maar je hebt wel een beetje gelijk, want het wàs me toch opeens warm zaterdag en zondag...
Leuk om even mee te liften naar Harlingen, wat is Nederland toch mooi.
Veel mensen zijn in de tuin bezig geweest, en het gaat haast als vanzelf. De grond droogt gelukkig ook lekker en alles begint wakker te worden en te groeien.
Je hebt een heel mooi opzetrandje gemaakt bij je nieuwe wanten! Dat wil ik ook kunnen, dus ik ga even kijken hoe dat moet...
Fijne dag en groetjes v. Elizabeth

Marguerite zei

Heerlijk weer naar buiten.
En weer de gezelligheid in de havens.
Ik ben zaterdag geweest, het was toen reuze druk in Harlingen.
Zondag was slimmer geweest. Hihih...
Maar toen lagen de beginnende zeilertjes in het zwembad in Workum.
En aangezien manlief, zeilmeisje en haar vriend instructeurs zijn lagen zij er ook in. En ik maak dan de foto's.
Mooie wol heb je gekocht.

Anny zei

Leuk, zo'n adresje. Z getwijnd garen... ergens in m'n achterhoofd weet ik geloof ik wel wat het is. Heerlijk he, dat zachte lente weer. Via attic24 vond ik een linkje naar Mollie Makes. Die publiceren iedere dag een schattig borduurpatroontje.