maandag 2 april 2018

Voorjaar en toch polswarmers?



Voorjaar
wat een feestelijk gezicht op marktdag, vorige week.
Alle kramen stonden weer in het centrum -
het kostte een half jaar, maar nu is het prachtig.
Iedereen heeft een ruime plek gekregen.


De volgende klus is aan de gracht naast de bibliotheek:
op maandag zijn de hoge bomen geveld en de rest van de week
is besteed aan het uitgraven van de wortels en het herstel
van de kadewand.



De bomen aan de gracht moesten weg omdat
ze te groot waren geworden en 
vanwege de wortels onder het wegdek. 
Wij kunnen nog nét over de stoep bij de zijdeur komen,
maar de straat wordt geblokkeerd door groot materieel...
Gelukkig komen er wel weer nieuwe bomen te staan. 


Ook thuis wordt hard gewerkt - de zolder is aangepakt en opgeruimd.
De gang stond vol met een stellingkast en veel dozen. 
Er was zoveel, dat ik de Kringloop gebeld hebt.
"Ja hoor, we komen het graag ophalen".
als het maar verkoopbaar is".

Daarna nog vijf dozen met boeken naar de verkoop in de Martinikerk.

En toch is het voor een ander nog niet zo zichtbaar.
We gaan gewoon door!

Intussen breide ik vlijtig aan mijn polswarmers van katoen.




Op de onderste foto zie je de binnenkant. Hier kun je zien dat
twijnend breien echt anders is als gewoon breien. Je werkt altijd met twee draden per kleur.
Je slaat de draad steeds over elkaar, waardoor je een stevig, dicht breiwerk krijgt.


Het boek van Carla Meijsen geeft met veel foto's een goede uitleg
en patronen om de techniek te oefenen.



Ik vind het zó leuk, dat ik er wel meer mee wil doen.
Ik denk, dat het dan in wol moet zijn. Dan krijg je pas het échte effect.

Ik heb al  polswarmers uit haar andere boek gemaakt. Ook zo leuk om te doen.



2 opmerkingen:

Marguerite zei

Ze zijn druk aan het werk bij jullie.
Het wordt wel heel mooi.
Even doorbijten nog...
Je polswarmers worden ook/zijn helemaal te gek.

kaneeltje zei

Hier in de regio ligt ook veel op zijn kop, lastig als je net als mij nog weleens vergeet dat iets afgesloten is en je weer om moet rijden....Sta versteld dat de binnenkant van het twijnend breien ook zo mooi is. En vandaag komen je polswarmers alweer van pas met dit weer.