zondag 22 april 2018

Naar Groningen om een kikker te kussen


Het was weer hoog tijd voor een meidenuitstapje, gelukkig
had Kruidvat weer een kortingskaartje voor de NS.
Een goede reden om weer eens lekker te shoppen in Groningen.
Het was een stralende begin van een prachtige dag.
Onze krentenboom in volle bloei,
de acer en de lijsterbes zijn ook goed bezig.

Groningen staat in de startblokken voor de Koningsdag van volgende week vrijdag.
Alle etalages zijn in de kleuren van de vlag. Iedereen had een goed humeur,
je kunt goed merken hoe blij we worden van dit stralende weer.

De mooiste etalage vonden we in de Zwanestraat, bij Woon Zooi.
Zie je hem daar zitten,op zijn schitterende oranje kussen?
Daar is mijn kikkerprins!
 



Helaas heb ik zelf geen foto van deze prachtige kikker gemaakt.
Gelukkig hebben ze hem op hun Facebookpagina staan!

Ik heb ernstig getwijfeld, of ik hem zou kussen,
maar wat doe je met een prins, als je uit winkelen bent?
Je kunt niet zeggen, dat je geen tijd voor hem hebt....

In plaats van de kikker te kussen of mee naar huis te nemen
kocht ik een vogeltjesvaas met twee bijpassende vogels.
ActionMan vond het wat kitscherig, 
het past allemaal wel prachtig bij mijn koffertje.


We genoten van de gezelligheid in de stad, gingen op zoek naar wol bij Juffrouw Lanterfant
in haar bijzondere winkeltje.
en daarna ook nog rondkijken bij Het Achterpand,
daar zijn ze bezig met een bijzondere opdracht: een warme sjaal voor de Koning 
en een kantsjaal voor Koningin Maxima.



En natúurlijk rondkijken bij Dille & Kamille..

2 opmerkingen:

Anny zei

Wat een gezellig uitstapje. Die vogeltjes kocht ik in het groen voor mijn moeder! Die is gek op kleine vogeltjes om op de tuintafel te zetten. Ik ga snel eens kijken bij Juffrouw Lanterfant.

Marguerite zei

Wat een heerlijk uitje.
En dan leuke spulletjes tegenkomen is helemaal te gek.
Dille en Kamille mag van mij hier in de buurt ook wel een winkel beginnen.