woensdag 28 december 2016

Kerst 2016



Gisteren had ik dat hele grote bibliotheekpand voor mezelf.!
Gekke gewaarwording om niemand tegen te komen..

Gelukkig had ik zaterdagmiddag, na de uitlening,
onze Kerstboomlichtjes aan gelaten.
Dat kwam leuk binnen..

Collega heeft van afgeschreven boeken
een prachtige boom gebouwd,
we hebben er wel complimentjes over gehad.

Thuis was het dit jaar echt een rustige Kerst:
geen drukte met aparte hapjes en ander eten..
Mooie muziek geluisterd,
Omrop Fryslân heeft een
doorlopende streaming'
Kryst mei Douwe
(kerstliederen, geselecteerd door Douwe Heeringa),
heerlijke achtergrondmuziek
tv zelfs niet aan (!),
avondwandelingetjes naar de Kerststal
(de muts was de volgende dag al weg!)
lekker breien.

Top dagen.

breiwerk update:


polsmofjes uit het blad The Simple Things.
Daarin staat een artikel over het boek 
dit patroontje om uit te proberen.
Ik was gewaarschuwd, dat ik maar 20 toeren moest breien,
maar .... 
niet helemaal begrepen,
met dit al resultaat.
De mofjes zijn te lang,
het patroontje had maar 1 keer gehoeven.

Een tijdje naar gekeken,
want het garen was op
en de winkels dicht,
ik laat het maar zo....

Intussen werk ik verder aan het tweede mofje.
Vrolijk, hoor, dat oranje 👵


De sjaal, uit het The Book of Haps is nu goed
onderweg. De originele wol (ook bij Wereldwol besteld)
zorgt ervoor, dat het patroon heel mooi uitkomt.


Ter vergelijking de vorige poging;
je ziet goed, hoe je materiaalkeuze de uitstraling
bepaalt.

Terwijl ik dit schrijf trekt de mist Friesland binnen..
Het was hier vandaag een stralende dag,
fijn om op de fiets boodschappen te doen
en ook voor een wandeling.
Ik heb het huis laten luchten,
rommeltjes opgeruimd,
de voorraden opgenomen,
kleden geklopt
en naar de koolmeesjes geluisterd;
volgens hen komt het voorjaar er al aan!

2 opmerkingen:

Anny zei

Oh, ze zijn echt te lang! Dat patroon in the Simple Things is echt niet het goede patroon. In het boek staat het bij de muts. Maar dan moet je toch ook nog de veertjes naast de pijlen inbreien volgens de foto. Wat breit dat Scheepjes merino mooi. Toch ook eens wat bolletjes meenemen. Toen ik je openingszin las dacht ik meteen: "oh,luid zingend naar binnen!"

Marguerite zei

Wat kwam de mist ineens opzetten he! Van zon over in dichte mist. Zag in mij. Hortensia's ook al nieuwe blaadjes. Zouden we de winter weer overslaan dit jaar?