donderdag 26 maart 2015

Wijze woorden op een vrije dag


"If you think you can
 OR
 if you think you can't
you are right"



Twee plaatjes met een hartje uit de voorraad lade werden de ondergrond voor deze hele wijze woorden: of je nu denkt, dat je het kunt of dat je het niet kunt - je hebt altijd gelijk!

Ik vond deze tekst in een blad van Stampington over creatieve vrouwen. Eén van hen had dit als motto gekozen omdat het zo goed aangeeft, dat zelfvertrouwen veel doet. Je kunt jezelf zó beïnvloeden met je gedachten, dat het je maken of  breken kan. Als je denkt: ik kan het - dan gaat het je lukken. Het kan je tijd, moeite en bloed, zweet en tranen kosten, maar het zal je lukken.
Als je denkt: dit gaat niet lukken, dan lukt het ook niet.

Dusss, was je ook denkt, je hebt gelijk - ga dan voor de uitdaging!


Vanmorgen kocht ik op de markt deze papagaaitulpen - 4,95 euro!
Ze pasen zo mooi bij mijn borduurwerkje - het biscornupatroontje van SoedIdee
Eén kant bijna klaar, erg leuk om te doen met die borduurnaald met een bolletje...



Even bij collega's in de bieb langs - er was een reservering binnen gekomen, waar ik benieuwd naar was:




Is het niet schattig? Dit boek is de herziene versie van de eerste druk, daar zaten fouten in de patronen. Dat is gecorrigeerd en nu kun je je uitleven.... alles even schattig!

Voor de uitlening nog een snel kopje koffie, want er is veel te bespreken: twee vergaderingen achter elkaar: de eerste met het team van Bolsward/Sneek en de tweede vergadering met het hele Bibliotheken Mar en Fean personeelsbestand over het Beleidsplan voor de komende vier jaar. Er gaat veel veranderen in de manier van werken van de bibliotheek.

Eén van de dingen, die in de laatste vergadering aangetipt werd, was het belang van de Sociale Media. De bibliotheek twittert, Faceboekt, doet mee aan Pinterest en blogt al een tijdje enthousiast om zo activiteiten onder de aandacht van een groot publiek te brengen. Waar ik erg van op keek, was dat ons blog nog maar 67 volgens heeft. Op het blog bespreken collega's een wijde scharkering van boeken, geschikt voor allerlei lezers. Het gebeurt vaak in de uitlening, dat iemand naar je toekomt met de vraag: heeft u ook een tip voor een boek voor mijn man/vrouw? Dan is het blog een prima medium om onder de aandacht te brengen, juist omdat er heel verschillende boeken besproken worden.

Dit brengt mij op mijn eigen volgers - deze week merkte ik, dat ik 60 volgers heb! 
Dat vind ik zo ge-wel-dig! 
Ik kan op het dashboard de aantallen zien van mijn bezoekers, maar een volger kiest ervoor op de hoogte gehouden worden. Dat is toch net even anders....

Dankjewel!

6 opmerkingen:

Marguerite zei

Zal me binnenkort ook als volger bij de bieb aanmelden.
Kom er iedere week wel een keertje.
Wat een prachtige tulpen heb je gekocht.
En dat wordt haken. Hihih....

Anny zei

Dat zijn nog eens echte wijze woorden! En oh, Roodkapje! Dat is wat voor Marcella van het nuttig en fraai blog. Haar kleindochter Sophie was helemaal gek van Roodkapje. Maar Sophietje wordt ook steeds ouder. Alweer 7.En of de liefde nog zo groot is weet ik eigenlijk niet. Ik ga de bieb volgen. Een goed advies is nooit weg.

Truus zei

Als je niet weet dat je de bieb kunt volgen-kun je ook geen volger worden!
Heb het nog nooit zien staan op de site van de bieb.
Wil ook wel volger worden bij jou--maar dan moet ik ergens me voor aanmelden.....
Wat een problemen heb ik toch...(lol)
In ieder geval wil je nog wel bij mij pinnen,dus komt het best goed.
Deze tekst vind ik een hele goede!
Succes met je wijze woordenboekje.
groetjes,Truus uit Drenthe

Johanna Zweden zei

Wijze woorden, succes met het boekje
Fijn weekeinden vanuit Zweden

Elizabeth zei

Mooi blogbericht, Irene! Ik geniet van je wijze woorden pagina's...
Wat een prachtige tulpen kocht je!

Groetjes,
Elizabeth

Gonny zei

Heel wijze woorden, helemaal waar!
Prachtige tulpen, mooi borduurwerkje en zo'n leuk haakboek.
Ik zag laatst ook zo'n leuke zelf gehaakte pop bij Sandra...
http://beautifulboardwalk.blogspot.se/2015/03/my-crochet-doll-poppemieke.html
Groetjes, Gonny