zondag 23 november 2014

Camelotten


Overkomt het me bijna weer...volgende week hebben we alweer Quiltgroep!! 
Er "moet" nog een blok gemaakt worden.
Net alsof ik er niet mee bezig ben, maar weet je... de weken gaan zo vlug voorbij!!

Vanmorgen alles uitgestald, de mallen lagen al klaar - alleen nog uitzoeken welke kleuren ik deze keer wil gebruiken. Kost toch altijd meer tijd, dan je kunt inschatten. 

Juist het bij elkaar leggen, weghalen en toevoegen is zo leuk/belangrijk (en dat kost wat tijd).


De vorige blokken liggen erbij om te zien of ze wel bij elkaar passen.


Testfase: welke achtergrond voor de punten is het mooiste?


Als ik dat zachtgroen lapje neem, dan past hij mooi bij blok 1. 
Als ik het lichtvierkantje neem, dan blijft de variatie er nog even in.






Na een beetje puzzelen, neem ik toch het lichtbeige lapje. Zo komen die puntjes heel mooi uit. 
Blijft de vraag: is het groene middendeel niet te donker? 

Nog een randjes update:


Eigenlijk kan hier nog wel een eigen motiefje, vind ik.
 Nog eens in de documentatie duiten?
Hij is bijna klaar, misschien komen er nog een paar bijzondere randen, 
dat zou het ook mooi afsluiten.
Ik zag op het blog van SoedIdee, dat de achterkant afgewerkt kan worden met een mooi stofje.
Daar ga ik ook mijn eigen draai aan geven!

4 opmerkingen:

Annie Kingma zei

Mooie puntjes in de camelotten
ook je randjes zijn mooi
Ja de afwerking kan bijna beginnen
Groetnis Annie

Marguerite zei

Mooie blokken. Leuk he! Dat gepuzzel.
Loop weer een paar weekjes achter met mijn randje. Maar dat komt wel goed. Heb nog geen idee of ik iets met de achterkant ga doen.

Marloeskreatief zei

Je bent er lekker druk mee.mooi hoor

Anny zei

Mooi dat blok met de beige ondergrond. Ja, de weken vliegen voorbij. Net na een cursus ben ik altijd vol goede voornemens. Deze keeer zal ik eerst het huiswerk maken... jam ja, komt meestal niks van. Gelukkig hebben meer mensen daar last van.