zondag 24 februari 2013

Wat wil je zeggen? - journaling


Lekker spelen met mijn nieuwe stencil van Stewart Gill, Ik heb er zelfs gesso doorheen gesmeerd! Links onderaan op de rechterbladzijde - je krijgt er een mooie structuur mee.


Daarna vond ik het meisje en de hartjes en viel het even stil. We keken elkaar al een paar dagen aan.. wat wil je zeggen? Waarom dat hartje op je wang? Ja, dat kan gebeuren met een werkstuk. Dan moet je echt afwachten tot het je vertelt wat er speelt.


En toen, vrijdagavond vond ik het ineens: "Het is een straf, als je zo mooi moet zijn als ik.." een gedicht in een bundel van Ted van Lieshout. Vandaag zijn we er samen uitgekomen:



Dit is de tekst:
Het is een straf als je zo mooi moet zijn als ik. De hele dag staan ze te fluiten van de steigers. Als er gebeld wordt , zijn het altijd enge hijgers. En aan de deur staat meestal ook een viezerik. Ik kom alleen maar mensen tegen met een tic. Het is een straf als je zo mooi moet zijn als ik.

....
Maar wat ik geworden ben, daarvoor schaam ik me toch zo, dat ik het maar zachtjes spel: fo-tomo-del.

Het is een lang gedicht, waar ze zich beklaagt over haar lot - het is niet zo simpel om een fotomodel te zijn! "Was ik maar lelijk en verlopen, ongelukkig en een del. Was mijn schoonheid maar gestoken in een rimpeliger vel..." enz.

1 opmerking:

Anny zei

Even bijlezen: wat een leuke muts! Hij wordt super. En, ja, zo'n hartje... dat gebeurt gewoon. Het gedicht pasdt er goed bij.