donderdag 16 augustus 2012

Zomertoetje - Rodgrod med flode


Bij de kraam op de markt zag ik vorige week allemaal rood fruit bij elkaar staan: aardbeien, bessen, frambozen en bosbessen. Toen schoot me dit recept te binnen, nét iets voor dit warme weer! En ja, het was heerlijk: fris en een beetje zuur, maar een toefje slagroom maakte alles weer goed. Heerlijk met yoghurt of kwark!
Ik vond dit recept op Smulweb.

Ik kan me herinneren, dat ik het ooit eens anders serveerde: Snijd plakken van een cake zo bij, dat ze in een hoge schaal passen. Beleg de schaal ermee en schenk de rodgrot er in. Ook de bovenkant bedekken. Dit afdekken met een bordje, verzwaard  met een blik van het één of ander. Wegzetten in de koelkast, een nachtje laten staan en kijk: je hebt een dieprode cake met vruchtvulling. Ik had wat meer maïzena gebruikt, zodat de vruchtenmoes steviger werd. Dit schep je uit de schaal op mooie bordjes, wat slagroom erbij (en een schep ijs?!).

Recept

Rodgrod Med Flode Gebruikers opties

potaufeu heeft dit recept op 12 januari 1999 toegevoegd. Dit recept is 292 keer bekeken, 3 x bewaard
Een zweeds verukkelijk en makkelijk nagerecht, ook intevriezen
Bereidingstijd:
20-30 minuten
Gang:
Nagerecht
Smaak:
Zoet
Techniek:
N.v.t.
Soort gerecht:
Nagerecht
Uit eigen keuken:
Nee (i)

Onmisbaar in je keuken!

De Smulweb Keuken agenda

Bestel ‘m hier »

Ingrediënten

(diepvries) aardbei evt. met ander rood fruit en/of rabarber
suiker naar smaak, water, room, amandelsnippers

Hulpmiddelen

Mengmachine of staafmixer

Voorbereiding

Breng het fruit met de suiker en ong.
1/5 water net tegen de kook aan, bind het
vocht met wat maizena, pureer eventueel
in de machine, aflatenkoelen. room licht opkloppen scheutje over elke portie en bestrooien met geroosterde amandelen.

Bereidingswijze

Zie voorbereiding

Serveertips

In mooi glas

1 opmerking:

Anny zei

MMmmmm! Echt iets voor deze warme dagen!