zaterdag 25 augustus 2012

Vastgelopen

Een  paar weken geledenben ik begonnen met de breirol van Annelein. Leuk werk, steeds een ander patroontje - ideaal voor de vakantieperiode.


De rol wordt mooi en de patroontjes heel afwisselend. Ik heb hier ook een andere manier om noppen te maken geleerd. Hier staat een filmpje hoe je dat doet. Het bevalt me prima.





Intussen ben ik bij patroontje 21 en daar zit ik al de hele week.....


Dit gedeelte heb ik bij het patroontje geplakt:

I     = 1 steek recht breien
O   = 1 omslag
\     = 2 steken recht samen breien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde st
         over de gebreide st halen 
/     = 2 steken recht samen breien
∆    = 3 steken samen breien

5/2 = 5 uit 2 breien = brei 2 steken samen maar laat de steken op de naald staan,
         omslag, weer in dezelfde 2 steken steken en samen breien,
         omslag, weer in dezelfde 2 steken steken en samen breien.

9/3 = 9 uit 3 breien = brei 3 steken samen maar laat de steken op de naald staan,
         omslag, weer in dezelfde 3 steken steken en samen breien,
         omslag, weer in dezelfde 3 steken steken en samen breien,
         omslag, weer in dezelfde 3 steken steken en samen breien,
         omslag, weer in dezelfde 3 steken steken en samen breien.

Voor het meerderen bij de steken 5/2 en 9/3 kun je ook gebruik maken van een haaknaald. Na het meerderen de steken terug op je breinaald zetten. 



Het zijn de toeren 3 en 5 waar ik problemen mee heb. Drie keer gedaan, drie keer uitgehaald. Morgen ga ik wel verder, nu even niet!!!

Wat doe ik toch verkeerd?

1 opmerking:

Willy zei

Daar ben ik nog niet, dus geen idee of het mij zal lukken. Ik ben wel benieuwd of je er nu uitkomt. Succes!