maandag 30 mei 2011

Muizen acrobatiek





"Leuk", zeg je, "waarom ineens een foto van je gang/hal? Niet echt een VT-Wonen plaatje, wel?"
Afgelopen weekeinde zat Action Girl in de gang naar boven te wijzen en liet zich niet afleiden. Action Man, altijd in voor een geintje gaf haar een kontje en toen zat ze boven op de Omaklok. Er was een Ikea krukje nodig om haar er weer af te tillen. Voor de zekerheid vroeg ik AM toch even bovenop te kijken, je weet het niet, kan wel een dood vogeltje bovenop liggen - ze brengt van alles binnen momenteel.
Dus, hoedje opzij, en wat vindt hij daar?
Nee, geen dood vogeltje, maar een levende muis!!! Twee meter boven het NAP van onze gang, zit er een muis! Hoe komt hij daar in hemelsnaam?
Hoofdschuddend wordt de muis gevangen en weggedragen (naar de verre buitengebieden van heggen en struikjes). Later stond ik op de trap en bekeek het eens: is hij via de "bedrijfskleding"/PIPtasje bij de muur op gevlogen - en toen langs mijn winterjas, tot hij bovenop de klok zat (met bonkend hartje)?. Het kan haast niet anders.
Ik heb nu in totaal 12 katten in huis gehad en dit is de eerste die dit soort dingen doet. Ik weet ook nog, dat er eentje een voorjaar en zomer lang als een kikker door de tuin stuiterde, achter insecten en vlinders aan. Dat stopte pas, toen hij een wespensteek in zijn voorpoot kreeg.

1 opmerking:

URL zei

... [Trackback]...

[...] Informations on that Topic: ireneinhetatelier.weblog.nl/2011/05/30/muizen-acrobatiek/ [...]...