zondag 9 augustus 2009

logeerpartij



Vandaag is onze logé weer naar huis gegaan. Hoewel hij maar een paar dagen geweest is, hebben we van alles gedaan. Zijn moeder maakte eerst een rondrit om haar beide zoons op hun logeeradressen af te leveren: Tjebbe naar Poeba en Moma, Sebastiaan bij tante Irene en Oom Rein. Zusjelief kwam mee voor de gezelligheid onderweg. Meteen bij binnenkomst kreeg ik deze taart in handen gedrukt. Is het
niet geweldig? Zelfgebakken en versierd: iedereen heeft geholpen! Moma heeft er ook eentje gekregen.

Behalve een flink eind fietsen op die eerste warme avond, hebben we ook geknutseld. Hij vroeg of ikhem wil leren breien. O-keeee, dat is goed. Gelukkig zit er in de dozen op mijn kamer een flinke hoeveelheid garen, waar goed mee gebreid kan worden. Dus, naalden 6 en dik koordachtig garen, 15 steken op de pen.. Goed kijken, hoe het gaat en dan zelf proberen. Tot mijn verbazing, ging het meteen goed. Samen op de bank, zodat ik nu en dan iets recht kon zetten. Hij heeft twee lapjes gebreid. Ik heb ze aan elkaar gehaakt, zodat het een tasje werd.



De volgende morgen ontdekte hij mijn nieuwe werkstukje met zelfkantjes. Ook al zo leuk en er bleek een bak vol strookjes te zijn. Hij ging aan het leggen, ik speldde alles vast op een luierinlegvelletje. Ook dit pakte hij goed op. Kinderen zijn heel spontaan en gemakkelijk in kiezen en combineren.
 "s Middags en 's avonds moest ik werken, het vastnaaien moest daarom wachten tot zaterdagmiddag.
De naaimachine op tafel, de strijkbout erbij en aan het werk. Ik heb, met de garens, die hij uitgezocht had, alles vastgenaaid. Intussen werkte hij aan een nieuw project uit een knutseldoos van de HEMA:  een armbandje  maken. Gelukkig heb ik een grote werktafel en al pratend, met een muziekje erbij, vloog de middag voorbij.





Dit zijn de beide tasjes, in gebruik om de Playmobiel figuurtjes op de bergen. Het volgende breiwerk staat ook al op de pennen en is mee naar huis. We hebben afgesproken, dat hij doorbreit tot het garen op is, dan is de sjaal klaar.

 Zijn zusje is ook zo creatief. Met haar heb ik al eens een boekje gemaakt. Ze kan ook  goed journalachtig werk maken. We hebben samen verschillende pagina's in een van mijn boekjes gemaakt. Gewoon een lade met knipsels en een voorraad stempels erbij, klaar ben je! Nu komt Tjebbe nog een keer logeren, eens kijken, wat er dan gebeurt.

Geen opmerkingen: