maandag 6 september 2010

Herfst......

Tuin in augustus 006
Wat ben ik blij met mijn agapanthussen. Ik kreeg jaren geleden een zakje met daarin een behoorlijke bol, als dank voor poezenoppasdiensten. En daar kwam een lange stengel uit met een prachtige bloementros. Jeetje, dat was leuk, snel een paar erbij gekocht. Nu hebben we een flinke bak vol, die elk jaar veilig in de garage overwintert. (dit is sinds de winter, waar de bak in de bijkeuken stond. Op een dag ontdekte ik, dat tante Truus, toen nog niet bejaard, maar wel kouwelijk, de bak als haar privxe9 kattenbak gebruikte). Nu staat de bak in volle glorie op het terras. Prachtige bloemenkelkjes, vooral met die regendruppen erop.

001

Tja, ook mooi, hoor.... maar wel herfstig. Het licht is al anders, het is 's morgens al aardig frisjes.. Ik stel het afsnijden van de stengels zo lang mogelijk uit. Maar, zeg het eens, de hanging basket op de achtergrond ziet er toch nog heel goed uit met haar kleine paarse bloemetjes. 

Kijk voor meer informatie over verzorging en soorten hier.

Geen opmerkingen: