Ik vind de prijs wél behoorlijk hoog: 12,50 euro. Zoals ik al zei, in Engeland zou ik het afwisselen met andere bladen, want het is erg leuk.
zondag 19 februari 2012
Molly Makes vervolg
Ik vind de prijs wél behoorlijk hoog: 12,50 euro. Zoals ik al zei, in Engeland zou ik het afwisselen met andere bladen, want het is erg leuk.
zaterdag 18 februari 2012
Dipje
Valentijntje en ik zitten even in een dipje...
Het leek zo goed te gaan met ons: Ze heeft een mooie achtergrond gekregen, ik vond een mooi hartje, dat rode dingetje is een stukje bruidskant, op zoek naar een goed plekje. En toen, toen ik met glittergaren aan de gang wilde gaan, liet de naaimachine het afweten! Ik moet toegeven, dat ik haar behoorlijk verwaarloosd heb, de laatste maanden, maar om daar nu wraak op te nemen...
Action Man erbij: ja, de stekker zit erin! Het voetje zit ook goed! Er zit geen garen klem! Ik bedoel maar, voordat je daar iemand bij roept, sjek je zulke dingen toch eerst zelf?
"Het zou de aandrijfriem wel eens kunnen zijn.." Oookeee, dat vraag om harde actie: naar de volgende stad met de patiënte.
Tja, even rustig aan dan maar. Beetje nadenken over die roze vlakken op de achtergrond: wel/niet iets mee doen?
Toen sloeg het noodlot bij mij toe: een geweldige verkoudheid heeft me gevloerd. Zo erg zelfs, dat ik me ZIEK gemeld heb. En ik heb zelfs geen energie om verder iets voor Valentijntje te bedenken. Het ergste is, dat ik niet mee kan gaan naar de Handwerkbeurs in Zwolle....
Action Man erbij: ja, de stekker zit erin! Het voetje zit ook goed! Er zit geen garen klem! Ik bedoel maar, voordat je daar iemand bij roept, sjek je zulke dingen toch eerst zelf?
"Het zou de aandrijfriem wel eens kunnen zijn.." Oookeee, dat vraag om harde actie: naar de volgende stad met de patiënte.
Tja, even rustig aan dan maar. Beetje nadenken over die roze vlakken op de achtergrond: wel/niet iets mee doen?
Toen sloeg het noodlot bij mij toe: een geweldige verkoudheid heeft me gevloerd. Zo erg zelfs, dat ik me ZIEK gemeld heb. En ik heb zelfs geen energie om verder iets voor Valentijntje te bedenken. Het ergste is, dat ik niet mee kan gaan naar de Handwerkbeurs in Zwolle....
dinsdag 14 februari 2012
zaterdag 11 februari 2012
Geen 11-stedentocht...
Wat een prachtige dag was het vandaag - geen 11-stedentocht, maar heel veel schaatsplezier. Wij gingen een rondje om, even kijken wat er allemaal te doen was.
En dan is elk plekje prachtig - dit is de route door Sneek, langs de Waterpoort richting IJlst.
"Ja, toe maar ...die kant op, dan kom je vanzelf in IJlst!".
De eendjes hadden een protestbijeenkomst georganiseerd - "wij willen dooi, wij willen dooi" werd er gekwaakt. Maar de mensen verstonden het niet...
(wie zei dat vorige week: als de eenden niet kwaken, blijft het vriezen)?"
Zij waren allemaal naar het ijs gekomen voor de gezelligheid en de koek en zopie. IJlst is een mooi stadje, met veel mooie hoekjes.
Niet meer een schaatsfabriek maar een bloemenwinkel.
De toren van "Nooitgedagt". Het enigste wat er nog over is van deze beroemde schaatsenfabriek. Nu is er een museum, waar je de geschiedenis kunt bekijken. Hier werkte de pake van mijn man.
Hij kan zich nog goed herinneren, dat ze soms met deze boot naar IJlst voeren (meestal werd er gewoon gelopen - Sneek-IJlst is niet ver). Nu ligt de boot vast in het ijs.
In de verte ligt mijn stadje...
En dit zie je vanuit het kantoor van de bieb. 's Avonds branden er lichtjes aan de bogen. De HEMA heeft koek (worst) en zopie.
Ook aan de andere kant van de stad kun je terecht.
Dit is het grachtje wat langs de bibliotheek gaat. Rechts zie je ons gebouw.
donderdag 9 februari 2012
I'm every woman - 3
Zij die wakker wordt:
Winterslaap?
Winterslaap?
Ja, in februari wordt ik langzaam weer wakker... "t Is niet echt de winterblues of het weer, maar toch merk ik, al jaren, dat ik in februari opleef. Meer licht, zon, bolletjes komen uit de grond, krijg weer zin om van alles te gaan doen.
ps. het plaatje is een reclamekaartje uit de boekhandel voor het boek "Zusje" van Camilla Läckberg.
ps. het plaatje is een reclamekaartje uit de boekhandel voor het boek "Zusje" van Camilla Läckberg.
dinsdag 7 februari 2012
Verzamelingen - aankleedpopjes
Eén van de voordelen van een grote boekenkast is, dat je zo nu en dan eens bij jezelf kunt gaan shoppen: vandaag kwam ik dit boek over Papieren Aankleedpoppen tegen:
een overzicht van de geschiedenis van aankleedpoppen en meteen een koppeling naar nieuwe mogelijkheden. Ik heb vroeger veel met de poppetjes gespeeld en zelfs nog eentje bewaard. (kan haar even niet vinden, jammer).
Er zijn nog een paar boeken uit de tijd van mijn handwerkopleiding. Eén van de vakken was kostuumgeschiedenis - en oh, wat vond ik dat interessant. Gelukkig was De Slegte dichtbij en daar kon ik mij uitleven...
Vooraan ligt een boek over de modeontwerper Erté wat ik daar kocht. Rechtsachter het boek met poppen en kleding in de typische stijl van de jaren 20:
Alle dames netjes uitgeknipt mét hun kleding.
Er is een boek over Marilyn Monroe; een berenboek en losse vellen met Vera de Muis en Otje -die is eigenlijk voor een kijkdoos. Als ik nog wat verder zoek moet er ook nog iets zijn van de Kerstman...I'm every woman - 2
Dit is mijn uitbeelding van de "Plant": elk bolletje is een idee, er komen steeds meer uit de Plant te voorschijn. Het sprankelt en straalt met veel goud.
Abonneren op:
Posts (Atom)
