Daar hangt ze dan, in al haar glorie! Met dit licht zie je het patroon zo mooi.
Intussen is het garen het volgende werkstuk ook binnengekomen en heb ik een proeflapje gebreid. Alle handige piefjes erbij en na zorgvuldig meten is de pendikte goedgekeurd.
Maar, je ziet het wel aan het bolletje op de foto - niet zo'n flitsende start als ik hoopte. Hoe moeilijk kan het zijn - de Channel Island opzetmethode geoefend en die zit in de vingers. Dan is het een kwestie van genoeg lengte opzetgaren om dit te doen. In het patroon staat, dat je plm. 2.75 m, garen dubbel moet nemen en dan gaat opzetten.
Prima, appeltje eitje.
Alleen, heel moeilijk tellen (547 steken), draad toch wat te kort - overnieuw...
Toen had ik 574 steken opgezet en al breiend ontdekte ik dat pas in de tweede toer, als je het patroon voor de plooien gaat uitzetten. (zal wel te maken hebben met "niet goed lezen") .
Okee, overnieuw, opzetdraad weer te kort!
Intussen zit ik zeer geconcentreerd in het atelier op te zetten en te tellen. Zo blij met de markertjes, die ik vorig jaar kocht op de Weefmarkt.
Telefoon gaat!
Nee, ik kom niet aan de telefoon!
Snap dat dan!
Als ik niet opneem, dan wil ik niet!
Ik ben er even niet niet!
Kan toch wel eens een keer!
Action Man schrikt zich te pletter...
Maar.... (zachte muziek...) de steken staan erop, precies genoeg, draad was lang genoeg, patroon is op gang gebracht, het zal weer goed komen!