Posts tonen met het label Fiets Elfstedentocht 2011. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Fiets Elfstedentocht 2011. Alle posts tonen

zondag 12 juni 2011

Fiets Elfstedentocht - voorbereidingen 2


005 
's Avonds stond hij er al... dranghekken erbij, zodat er een looproute ontstaat. Hier krijg je de laatste stempel van de tocht. Wij, het klapvolk staat er omheen om te juichen en bloemen te geven aan familie en kennissen. En blij te zijn, voor iedereen, die het gehaald heeft, natuurlijk. Ik doe het hen écht niet na...


003 

Vannacht was de start van de StepElfstedentocht. Ja, die is er ook nog dit weekeinde... Ook een groot feest, maar wat minder bekend. Het startbannier blijft het hele weekeinde hangen, want dit is meteen ook de start van de FietsElfstedentocht. Het opstellen gebeurt in groepen, voor het Stadhuis. Dan wandel je, voorafgegaan door leden van de Skotsploech en het muziekkorps door het centrum hier naar toe. Dan pas mag je opstappen....

vrijdag 10 juni 2011

Fiets Elfstedentocht 2011- voorbereidingen

Snel rondje door de stad om naar de voorbereidingen voor onze grote happening te bekijken... Maandagmorgen gaan ze weer - 15.000 fietsers doen de Elfstedentocht! Er komt zxf3 ontzettend veel bij kijken... De Rijwielcommissie is er bijna het hele jaar mee bezig.


Voorbereidingen 005 

Hun kantoor(tje) is in dit gebouw. Ze zijn buren van de bibliotheek, de brede, groene deur is één van onze nooduitgangen. Daarachter staan dranghekken, afvalcontainers en richtingsborden opgeslagen.

Voorbereidingen 004 

Ook de bieb heeft al een vlag gekregen - daar is een commissie voor, die op vrijdagmorgen rond gaat om de vlaggen uit te steken. Ze halen ze ook weer in... Geweldig!


Voorbereidingen 006 
Kijk, zo ziet het centrum van de stad er dan uit. Overal de gele vlaggen van de tocht. Wij zijn er klaar voor!
Op Plein 1455 wordt ook al hard gewerkt: de finish tent moet opgebouwd worden:

Voorbereidingen 001

En de dranghekken staan er ook al:


Voorbereidingen 002 

Die laan, op de achtergrond, is de weg waarlangs je naar het eindpunt (de tent) rijdt. Dan heb je alle elf steden gehad en krijg je het kruisje... Nee, geen gladiolen van de mensen langs de kant, maar wel veel applaus!!