dinsdag 19 december 2023

Bomen en boeken

 


Het regent pijpenstelen, maar ze blijft lekker buiten!
Het is niet koud, en die dichte vacht houdt haar warm,
maar je schrikt van de hoeveelheid water
die ze meeneemt naar binnen.
En afdrogen hoeft echt niet,
" ik ben geen hond, ik heb zelf een washandje", zegt ze dan. 

Maar goed, waar waren we gebleven?


deze ondergrond, waar een boom op moest komen.
Dus, schetsjes maken en uitproberen.
Toen bedacht ik: kleurplaat!


Levensboom, rond van vorm en dan begint het zoeken.
Deze boom werd het
uitgeprint, daarna ingekleurd met stiften.


Hij zit er op, maar heeft nog wat aanvulling nodig. 
Ik ben in elk geval over het dode punt heen!

Boeken is ook niet zo geweldig de laatste tijd.
Wel allerlei boeken uit de categorie 
gezellig, luchtig en vlot te lezen. 

bijvoorbeeld. Het derde boek met wijlen H.M. the Queen
als onderzoeker. Deze keer speelt het in Norfolk
op Sandringham, waar de koninklijke familie elk jaar
de Kerstperiode doorbrengt. Leuk om te lezen, vooral 
nu die periode er weer is: gaan ze er nu ook weer heen? 
 Daarom vond ik dit een gezellig leesboek,
hoewel het nu daar om Charles en Camilla zal draaien. 
Ik ga zeker beide andere delen ook lezen, die spelen op Windsor 
en op Buckingham Palace.

De Duinroos - Hilde Veeren sprak me aan omdat de hoofdrolspeelster
terecht komt is een typisch Engelse cottage. Er wordt gerefereerd aan 
The Antiques Roadshow en Escape to the Country, 
programma's, die ik waar ik graag naar kijk. 
Molly is ontslagen bij een sjiek damesblad (denk Elegance, Vogue),
haar relatie is uit en ze gaat uit pure wanhoop, 
een paar weken oppassen in de cottage van haar tante
in Somerset.

Ook weer goed voor een heerlijke middag lezen!
Alles komt goed natuurlijk, maar... dit is het eerste deel van een trilogie.
Deel 2 ligt al bij de boekhandel.





Huis van de Herfst - Sandra Konst 
Lucia is alleenstaand en woont met haar zoontje in Venetië. 
Ze werkt in een restaurant maar is haar reukzin kwijtgeraakt,
waardoor ze fouten maakt. Bovendien is haar zoontje overprikkeld 
en dat geeft ook problemen.
Nadat ze ontslagen is, gaat ze ten einde raad, terug naar haar moeder
die op het platteland een pompoenkwekerij heeft.

Weer een feelgood, maar wel de moeite waard. Lucia heeft de neiging te vluchten, 
als het even tegenzit en wat zit er achter de overprikkeling van haar zoontje?
Prettig geschreven en als extraatje staan er 
verschillende pompoenrecepten achterin het boek. 

Al deze boeken zijn aanraders door het leesplezier, wat ze geven. 

Nog even over die hijskraan, waarin je kun overnachten -
vlakbij staat een vuurtoren, ook beschikbaar!









4 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een creatief werkje heb je gemaakt.
Morgen weer regen, kan je misschien lekker verder werken aan je leuke werk.

Bedankt voor de boekentips. Ik heb de afgelopen twee jaar heel veel boeken uit de bieb gehaald. Heerlijk even lezen, lekker even tot rust komen.

Elizabeth zei

Lekkere eigenwijze Julia... Onze poezen blijven heel graag binnen nu hoor!
De boom is prachtig bij je achtergrond, mooi gevonden...
En nog bedankt voor je mooie kerstkaart, Irene!

Anny zei

Wat is het nat he? Met boeken valt het de laatste tijd best tegen. Dat valt mij ook op. Ik lees nu :Tante Stoel. Wel een pittig onderwerp: aangeboren hersenletsel en hoe ga je om met verval en ouder worden. Welke keuzes maak je en welke keuze worden voor je gemaakt.
Het leest als een trein en is humoristisch.
In het Nederlands is er nu een boek van Jenny Colgan over een vrouw die in een boekwinkel in Edinburgh gaat werken. Is nu in de vertaling. Ik las het vorig jaar en bracht het vorige week naar een buurtbieb want het is een echt kerstboek. Fijne dagen.

Anny zei

sorry: niet aangeboren hersenletsel. Domoor!