woensdag 13 januari 2021

We zetten door!

 




Helaas, we gaan verder met de lockdown....

Nu wordt het steeds belangrijker te blijven focussen op de mooie dingen.

Ik hoorde vanochtend al voorjaarsgeluiden van koolmeesjes.. en de eenden

zoeken om een goede partner.

Het is 's avonds ook al langer licht!

Ik ben gaan zitten met een bak vol meubel/gordijnstofjes:

bewaren of wegdoen?

Het is een stalenboek van een meubelzaak, die allang niet meer bestaat.

Maar die kleuren, hé, al schuif je er maar een tijdje mee.

Toen vond ik een stofje van een zomerjurkje: dun, flodderig 

(mijn favoriete tuniek in de afgelopen hete zomerdagen).

Die prachtige bloemen passen precies bij de kleurtjes uit het stalenboek.

Ik ben nu bezig alles vast te zetten, daarna wil ik er met blomstergaren

bij borduren. Eens kijken, wat dat oplevert. 


Julia heeft intussen ook een nieuwe hobby: bijzondere plekjes op zoeken.


onder het werkblad, waar de naaimachine staat



de mand van de onafgewerkte quilts ligt heerlijk,



de prullenmand kan natuurlijk ook...


pootjes over elkaar

(schijnt een normale houding te zijn voor Maine Coons)

dit is,  met stip,  het beste plekje!



5 opmerkingen:

Marguerite zei

Ik hoorde de meesjes vanmorgen ook.
Maar er zijn ook heel erg veel ganzen. Denk dat er toch nog een staartje winter aankomt.
Wat een grappige plekjes van de poes

Mevrouw W. zei

Dat wordt vast heel erg mooi!
Poezen zijn altijd zo leuk hè? Ze liggen graag ergens bovenop of ergens in.

Elizabeth zei

Ja, we moeten nog even... en misschien duurt het allemaal nòg wel langer. Maar ik klaag niet hoor, er zijn mensen die het er veel moeilijker mee hebben.
Soms zit er inderdaad iets van voorjaar in de lucht, klopt.. Maar zover is het nog niet. Stiekem hoop ik toch nog op sneeuw en ijs! Ik vind dat zo mooi.
Die Julia... Ik zag mijn Spooky en Boofy al begrijpend knikken toen ze de foto's zagen! Natuurlijk, zo doen wij poezen dat... Steeds weer een ander favoriet plekje!
Mooie stofjes Irene, dat gaat weer iets bijzonders worden....

miekequilt zei

Wat een prachtige stofjes. Daar ga jij vast weer iets moois mee maken. En Julia heeft het goed voor elkaar met al die fijne plekjes in huis.

kaneeltje zei

Vind je het niet jammer van je favoriete tuniek? Al heb je wel gelijk dat het er prachtig bij staat!
Die Julia in de prullenbak is grappig!
Hier mogen de katten niet op tafel (al doet Kees niets liever als wij weg zijn), dozen en tassen daar kruipen ze graag in maar hun favoriete plekje is op de bank en in de vensterbank.