dinsdag 26 november 2019

Doorzetten!


Een half uurtje later als gisteren kom ik aan bij de bieb.
Je kunt het op straat wel goed zien, dat we druk bezig zijn. 

 

Binnen gaat het grote afbreken/opruimen/bij elkaar zetten verder.

Nu zie je ook een "geheim" hoekje - waar de klimop van de buren steeds weer probeert
naar binnen te komen. Nu en dan even de snoeischaar om de ranken af te knippen -
dan ging het weer even.
De "verzamelkar" wordt steeds voller: standers van de display tafels, met retailposter er nog in,
een doek met een Fries gedicht, gevonden als tafelkleed in een magazijn (te mooi om weg te doen).
Morgen wordt deze geseald met plastic en kan hij zo naar de andere kant.
Tussen de koffie en de lunch komt Omrop Fryslân voor opnames en een interview met onze
coördinator en de collega, die de inrichting op zich genomen heeft. Spannend!


ICT heeft al onze blauwe (expeditie) kratten ingepikt voor de publiekspc's, de inlever/uitleenapparatuur en handscanners. 


Kijk, de kasten voor de ingeleverde boeken staan al op hun plekje. 




De ruimte, die ik laatst erg groot vond, is nu al bijna helemaal ingericht 
met onze boekenstellingen. 
Ik denk, dat iemand met een rollator of zelfs een scootmobiel, 
goed uit de voeten kan.



Tegen de oranje wand komt de Inlichtingenbalie. 
Links staat de kast voor de reserveringen. 




Kijk, dat noem je een gereedschapskist!

Morgen komt de verhuizer en gaan die karren met boeken en spullen hier heen. 
ICT gaat met de computers aan de gang, 
de inlever- en uitleenplekken komen in de gang te staan. 

Donderdag en vrijdag gaan we de kasten inrichten. 


4 opmerkingen:

Anny zei

Wat een prachtige ruimte. En veel sterkte bij het inrichten. Ik heb hier ongeveer 16 meter boekenkast en dat is al een klus om bij te houden vind ik...

Elizabeth zei

Als je de eerste foto ziet, krijg je meteen zin om naar binnen te lopen!
Maar wat moet er veel werk verricht worden...
Toch denk ik dat jullie het niet met tegenzin doen, het geeft ook weer saamhorigheid.
Succes!

In de weer zei

Ik heb het allemaal eens terug zitten lezen, sjongejonge, wat een gigantische klus.

miekequilt zei

Wat een mooie ruimte. Als tijdelijke oplossing goed geslaagd, denk ik.