vrijdag 15 december 2017

Kerstster - hergebruik van oude boeken


Er staan in de bibliotheek weer een heleboel afgeschreven boeken
klaar voor de verkoop. 
Zo zorgen we, dat de collectie er netjes en up to date bij staat.

Deze week zaten collega en ik te brainstormen:
wat kun je doen met oude boeken,
behalve lezen is er toch nog wel wat anders te bedenken?
kun je er ook sterren van maken. 

Ik vond een voorbeeld op Pinterest en 
ging aan het werk. 



Het is Zweeds, daar vlechten ze met berkenbast, las ik.
Je maakt twee dezelfde vlechtwerkjes.
En dan krijg je dit:


gemaakt van bladzijden uit een oude Happinez.
Leuk om het systeem in de vingers te krijgen.
Nu van ander papier,
het moet rustiger.


Daar is het resultaat,
er kan nog wel wat glitter bij,
bedenk ik me nu.
Hier kun je zien, hoe je te werk gaat.
Er staan op de site ook nog verschillende variaties.





6 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtige ster, ik ga gauw de link bekijken.

Truus zei

Dat ziet er heel leuk uit en weer een andere ster als anders.
Dank je voor de link
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Villa Zeezicht zei

Oh wat grappig om met papier te vlechten.. mooi!!

Anny zei

Dat ziet er razend ingewikkeld uit! Mooi met de letters erop!

Elizabeth zei

Leuke ster! Maar heb jij dat nu ook met oude boeken... ik vind het altijd moeilijk om te beginnen met scheuren, knippen of wat dan ook... Ik moet dan zo'n enorme drempel over. Soms koop ik een oud boek in de kringloop met de bedoeling om het voor knutselen te gebruiken, maar dan ga ik het eerst nog lezen ook en dan belandt het in m'n boekenkast!!

Gonny zei

Wat leuk en mooi geworden Irene! Ik herkende het meteen. In 2014 vond ik er hier in Zweden een van berkenbast en was de koning te rijk.
https://lappland-aventyret.blogspot.se/2014/12/winterlicht-en-pepernoten.html