zaterdag 30 december 2017

Is het jaar nu al voorbij?





Anderhalf jaar geleden begon ik deze agenda te gebruiken.
Ik kijk er verbaasd naar: wat is er veel gebeurd in die tijd.

Arwen is er niet meer, verschillende mensen uit mijn 
naaste omgeving en familie zijn overleden.
Gebeurtenissen op het werk - Haak maar Aan gaat geweldig -
afscheid van lieve collega's, die ik best mis.


Ik heb in deze agenda allerlei lijstjes bijgehouden 
en ook een paar maanden elke week een mooi moment
genoteerd. 
Het lijkt allemaal zo gewoon, maar wat ben ik blij,
dat we allemaal gezond zijn, werk hebben en
plannen smeden voor de toekomst.






Ik ben bezig met het huizentopje, steeds weer een stukje doorpitten.
Wel met de machine, dat vind ik spannend om te doen.
Ik zet de naald er in en dan ontstaat er vanzelf een patroon.
Heel leuk om te zien, hoe het groeit.



De borduurwerkjes en ik liggen elkaar een beetje aan te kijken:
eerst dacht ik aan speldenkussentjes.
Maar nu wil ik "iets anders" en weten we het niet goed.
Deze wollen lap is wel uit de voorraad op gedoken, de kleur past er heel mooi bij.
Zal ik ze er op zetten?

Ik kan de losse lapjes ook aan elkaar zetten en zo een nieuw soort
merklap maken....
er zijn nog een paar patronen in deze serie,
die ga ik nu borduren.. 
Kan ik er nog een beetje over nadenken!




Het grote, zwarte gat is intussen keurig opgevuld.
Het gaf ontzettend veel overlast met grote trekkers en aanhangers,
precies op een nauw stuk in het centrum.
Nu zie je al veel beter, hoe het gaat worden.
Vooral de laatste foto geeft weer, waarom het allemaal gaat:
zichtlijnen! 
De Appelmarkt (links) lijkt heel ruim, er zijn nieuwe bomen aangeplant.
Er zijn geen fietsenstanders meer, dat geeft een rustige uitstraling
en je ziet het Stadhuis mooi liggen.

Ik kan zo geen hoogtepunten noemen ,
het was een rustig jaar,
maar aan mijn agenda kan ik wel zien,
dat er heel wat gebeurd is.
Het jaar is omgevlogen.

Ik wens iedereen een fijne Jaarwisseling!



3 opmerkingen:

Truus zei

Ook voor jullie een goed uiteinde en een voorspoedig en gezond nieuwjaar.
Is een leuk idee om met je borduurwerkjes een merklap van te maken met een rand over de naad waar je de lapjes aan elkaar maakt. Succes en plezier met het borduren -
groetjes, Truus uit Drenthe

Anny zei

Wat een heerlijk dikke agenda! Blijvende herinneringen. Mooie borduurlapjes. Ze allemaal aan elkaar zetten lijkt me een goed plan. Zo krijg je dan een unieke merklap, misschien leuk voor aan de muur. Of als doek om te gebruiken om werkjes in te bewaren. (Wel heel deftig!) Zo zie je je werk ook regelmatig en geniet je er telkens weer van.
Een veilig jaarwisseling en een gezond Nieuwjaar. Anny en Lizzy.

Elizabeth zei

Prachtig zo'n agenda vol herinneringen! Dat ben ik nu precies van plan voor volgend jaar..
Het jaar is hard gegaan, iedereen beaamt dat ook. Het zal volgend jaar wel niet anders zijn.
Ik heb genoten van je blogberichten en wil je ook graag bedanken voor alle leuke reacties.
Fijne jaarwisseling gewenst en alle het goede voor 2018!~
Groetjes, Elizabeth