zondag 14 mei 2017

Creativiteit


Ja, er wordt weer gebreid...
Na het topstuk, waar ik deze winter mijn naalden aan vol had,
nu een eenvoudige sjaal.
Het patroon heet Cathedraal Glass, van Recht en Averecht.
Zo eenvoudig, dat ik er bij kan praten en dan ook tv kan kijken..
Heel fijn, na al het opletten en tellen van De Grote Grijze

Het kantpatroon komt niet zo uit met dit garen.
Maar de kleuren zijn zo mooi... ik ga maar gewoon verder.

Ook mijn borduurwerkje vordert gestaag.
Zo lief met die takjes bovenaan.

Ik val terug opwerken met de kookwekker:
een half uurtje per dag,
lukt goed!
(misschien moet je er wel om lachen:
een kookwekker zetten!?
Maar ik ken me zelf: 
snel afgeleid, altijd in voor iets nieuws,
nu moet dit eerst maar eens af..)



Zijn zusje is al lang klaar, keurig in een Ikealijstje.


Dit was gistermorgen,
meteen doorgezet:
het lijstje lag klaar.


Heel tevreden!!

En omdat het vandaag zo spannend was (lees: Feijenoord wel
of niet kampioen)
aan een tussendoortje gewerkt.


alles bij de hand:

een oud sigarendoosje
een houten mannetje
een songtekst











de buitenkant is nog niet klaar,
intussen verbaas ik me elke keer weer,
hoe een creatief proces ontstaat.
Het breiwerk en de borduurwerkjes zijn voor mij leuk, 
maar niet creatief.

Het doosje weer wel, omdat het uit het niets 
te voorschijn springt: 
-een liedje, wat me aanspreekt,
-het grappige houten mannetje tussen
het kinderspeelgoed. 
Daar begint het mee.

En dat er dan iets klikt:
een oud doosje erbij en daar gaat het stromen.

En ja, Feyenoord is Kampioen geworden!!

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh, wat een mooi doosje heb je gemaakt! Heerlijk om te doen hè...
Maar ook je breiwerk ziet er goed uit. Simpel patroontje, schrijf je... Nou, echt simpel lijkt het me ook niet.
Die kookwekker vind ik zo gek nog niet hoor! Ik gebruik hem vaak om m'n tijd te beperken, anders ga ik tè lang met iets door... Je hebt nu een heel leuk duo!

Groetjes, Elizabeth

Anny zei

Ha, ha, en dat noem je een tussendoortje! Geweldig werk. En ja, ze zijn zo lief die huisjes. Ze liggen hier rustig in het borduurwerkkoffertje. Voorlopig mag ikvanmezelf geen kruissteekwerkjes meer,gewoon omdat ik het na een tijdje saai vind en het opeen grote stapel komt. Misschien is die wekkermethode wel iets voor mij.