zondag 17 augustus 2014

Randje per week


De randjes waren gelukkig weer af, na de brede rand voor het midden doe ik de nieuwe randjes fluitend!
Ik heb mijn lap eens goed bekeken - leuk al die kleurtjes, maar hoe ga ik verder? De oplossing is:
-SPIEGELEN-


De tweede helft van de lap ga ik "terug"werken: de kleurenvolgorde aanhouden en zo naar het einde werken. Kun je het volgen? Na de middenrand pak ik steeds de voorgaande kleur voor de nieuwe randen. Op de onderste liggen de kleurtjes al weer klaar, ik hoef niet meer na te denken, wat er nu aan de beurt. Het enigste, waar ik naar hoef te zoeken is een nieuw patroontje om middenin te borduren.

Gelukkig had ik mijn huiswerk af, want er kwam een telefoontje van de Captain: wanneer komen jullie weer eens langs? Dan kunnen we wel eens bij de 2e Maasvlakte gaan kijken. Dat sprak ActionMan wel aan, laaaaang geleden (begin jaren 60) had hij in zijn Rotterdamse tijd over de plannen voor de Maasvlakte gehoord. Veel later, toen ik een enkele keer in Brielle bij de Quiltnaald ging kijken, reed hij door om op het Spotterplek naar de schepen op de Waterweg te kijken. Het zou leuk zijn, om daar nu weer eens te kijken!


3 opmerkingen:

Anny zei

Goed idee dat spiegelen. En de Quiltnaald! Wat is dat alweer lang geleden!

Truus zei

Vind het altijd moeilijk om zelf met meerdere kleuren te werken.Bij jou ziet het er fantastisch uit en goed idee om nu in omgekeerde volgorde de kleuren te gaan gebruiken.
Quiltnaald en de spottersplek--allebei bekend! Misschien hebben ActionMan en mijn man elkaar daar wel eens ontmoet lang geleden.
succes met de Randjes
groetjes,Truus uit Drenthe

Johanna Zweden zei

Wat worden je randjes schitterend
Groetjes uit Zweden