woensdag 17 juli 2013

Weefmarkt 2013


Ja, het was weer geweldig vandaag: de Weefmarkt in Hoorn is dit jaar zonnig en heel gezellig geweest. We waren mooi op tijd over de Dijk gereden, koffie gedronken en toen: langs de kramen!! En het resultaat mag er zijn, zie foto... visitekaartjes om nog eens op de site te kijken, beeldig stempeltje in de vorm van een bloem, garens-met patroon gekocht bij Schouten, vrolijk boek bij Van de Moosdijk,
en als laatste nog een paar vogeltjes van vilt bij de kraam van de Stichting Geefeenkoe. Zij verkopen de figuurtjes -vogeltjes, dieren, engeltjes- die door mensen in Kirgizië gemaakt worden. 


In het midden van de bovenste foto ligt een proefpakketje van de garens van Loret Karman. Ze had voorbeeldjes gebreid van de mogelijkheden van de materialen in het pakketje. Dat zag er zó leuk uit, dat ik er mee bezig wil gaan.


Dit vond ik één van de mooiste kramen: Atelier Meadowmill. Rechts liggen een paar prachtige kleden voor je interieur. Ik zie momenteel bij de woonprogramma's van de strak gestyleerde grijs/wit/zwarte interieurs. Die smeken om zo'n kleed! een combinatie van prachtige garens gevoerd met een bijpassende warme achterkant. Supermooi! en daar links ook nog heerlijk ruime kols en omslagdoeken...




In de kraam van Kashmir Heritage lagen, behalve de spectaculaire geborduurde omslagdoeken, deze zijden sjaals in afbindtechniek en houten stempels.

Een andere kraam, die ik heel interessant vond, is die van Isaro. Naast kettingen in allerlei kleuren van bijzondere kralen, lagen er ook sieraden van gehaakte onderdelen. Deze onderdeeltjes (bloemen, blaadjes, waaiervormen) worden gecombineerd tot heel aparte kettingen. Het werk doet me denken aan haakwerk, wat Turkse vrouwen maken om langs de zoom van hun hoofddoek te naaien Ik kan deze niet op de site vinden, maar je kunt altijd contact opnemen om meer te weten te komen. Zó fijntjes...de witte blaadjes van de ketting op deze foto zijn niet gehaakt, het leek wel papier.



2 opmerkingen:

Willy zei

Dit lijkt me zo'n leuke markt. Als het volgende week geweest zou zijn had ik er heen gekund. Dus toch leuk om hier je verslag te zien. Misschien kom ik bij anderen ook nog iets van tegen. Mooie buit heb je. Veel plezier ermee!

Johanna Zweden zei

Wat had ik daar graag bij willen zijn, wat een genot,
mooie aanschaf, kijk uit naar al het moois wat je er van gaat maken
Fijne zondag groetjes Joke