woensdag 14 september 2011

Bontje is uit-van-huis (= fries voor logeren)




Sinds vorige week hebben wij een logeetje. Poeba en Moma zijn nog een keer op welverdiende vakantie in hun favoriete Engeland. Bontje heeft haar intrek genomen in het atelier. "Lekker licht en ruim" liet ze me weten. Strijkplank en een stoel om te liggen, of zelfs op de werktafel.. Sanitaire voorzieningen uitstekend, water steeds vers.

"Het enigste minpuntje" fluisterde ze me stiekum in mijn oor "die andere katten komen zo dichtbij en kijken zo naar me!" Ik was al heel blij, dat ik het zaakje een beetje gescheiden kan houden door deuren dicht te doen. Maar nu en dan slipt er stiekem iemand naar boven...




Toch ben ik heel tevreden over de gang van zaken. Er is nog niet gevochten en maar een klein beetje naar elkaar geblazen. Ik had eerst eens op internet gekeken: hoe introduceer je een nieuwe volwassen kat in je huis? Volgens het artikel, wat ik vond, kun je het beste de nieuwe kat eerst apart zetten - een eigen plek. Dan langzamerhand laten wennen  door de nieuwe kat in de andere ruimtes te laten komen, als je "oude" katten er niet zijn. Veel met Feliway werken om een prettige sfeer te maken.
's Avonds doe ik de deur van het atelier dicht, zodat Action Girl bij ons kan komen en ook door het kattenluikje naar buiten kan gaan. Oom Kobus wil 's nachts ook naar buiten kunnen.

Zou het lukken om Bontje vrij naar beneden te kunnen laten komen? Ze durft nu al wel de trap af te komen en zit dan door de ramen van de keukendeur te kijken. Dat treft nu wel heel goed, zo'n raam vlak boven de vloer.

2 opmerkingen:

Anny zei

Uit-van-huis is toch veel mooier dan logeren! Het geeft veel meer een vakantie-idee! Maar wat een gedoe zeg, gelukkig heb je dat met honden minder... Alhoewel ik al een hele tijd geen loggees mmer had

Willy zei

Hoi Irene, ik heb je gevonden via Anny.
Fijn dat je er weer bent. Je hebt het goed aangepakt met de logee zo te lezen. Ze liggen daar gemoedelijk.