vrijdag 1 januari 2010

Nieuwjaarsconcert

Eindelijk weer eens in alle rust naar het Nieuwjaarsconcert uit Wenen gekeken. Het werd op HD uitgezonden en het was een perfekt plaatje.  Misschien ook, omdat ik het jarenlang niet had gezien, genoot ik deze keer, naast de schitterende muziek en de bloemen, (oranje en gele rozen, orchideexebn, witte lelies), van de mooie beelden. In de pauze lieten ze zien, welke voorbereidingen aan het concert vooraf gaan. Het hele camera circus met regie en monitoren kwam in beeld. Tijdens de uitzending wees mijn man mij al op de camerarails langs de bovenkant van de zaal: hier rijdt de camera langs en krijg je een veel breder zicht op podium en zaal. Ook de opnames van de dansers waren geweldig: in het Kunsthistorisches Museum tussen kostbare kunstvoorwerpen en voor schilderijen van Rubens en Titiaan, het bovenaanzicht van vloeren in de hal, elke danser poserend in een boograam.

Ook de kleding van ballet natuurlijk! Deze keer ontworpen door Valentino - opnames van het ontwerpstadium en het aanpassen/fotograferen van de dansers. Schitterend! Ik droom ervan eens een keer een (liefst flinke) zak met restjes van een ontwerper te krijgen. Want wat wil je nog meer, als je die kostuums ziet: ton sur ton alle tinten grijs en roze van poederlila tot zuurstokroze en knalrood. Kanten voor haarstukjes, glitters en rozen langs zomen. Tja, dromen mag!

Ik wens jullie allemaal een een goed 2010, vol dromen die uitkomen en dromen om aan te werken.

Geen opmerkingen: