donderdag 4 januari 2018

Agenda voor het nieuwe jaar


Na die geweldige agenda van het afgelopen anderhalf jaar
ben ik op zoek gegaan naar een andere.



Dat viel nog niet mee:
ik wil er lijstjes in bijhouden,
het moet mijn agenda zijn,
ik wil er ook creatieve bladzijdes tussen hebben,
misschien zelfs een soort dagboek van maken.




Ik kocht de Daphne's Diary,
maar die was het toch niet helemaal,
te voorbedrukt allemaal,
maar je kunt er wel van alles uit halen en
dan ergens anders gebruiken.


Wat dan?


Nu heb ik mijn Bullet Journal (BoJo)
("Action Man: een boekje met gestippelde bladzijden?")
waar ik al notities in maak
als  agenda in gebruik genomen.
Voorkant wat gepimpt:





Samen met inspiratiequotes van de site van IHanna
ga ik dat boekje-met-stipjes op mijn eigen manier vullen.



Daarnaast wil ik een ander schift/boek vullen met collage
iets in de geest van de oproep van IHanna,
niet elke dag iets maken, 
maar een paar keer in de week gaat lukken.

Ik heb al geleerd, dat je je doelen duidelijk moet stellen:

"op mijn vrije dag een collage maken".
Dit is de eerste


Bij de boekhandel lag een voorbeschouwing van het boek Pauze,
geschreven door Daniëlle Marchant.
Alleen dit uittreksel is al interessant en herkenbaar.
Daarom, van wat ik nu heb, deze pagina.
Om te mezelf te herinneren aan het belang van achteruit stappen
en rustig blijven. 



Een heel kalme bladzijde om het jaar mee te beginnen.
Misschien moet ik het woord "PAUZE" als mijn
woord voor dit jaar kiezen.
Niet altijd doorrennen, tijd voor mezelf nemen,
mezelf nieuwe energie geven door een pauze in telassen. 

6 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, het kan een zoektocht zijn hè... een geschikte agenda, maar dan ook weer de vrijheid hebben om iets toe te voegen!
Ik vind de Daphne's Dairy agenda ook leuk, heb hem ook een keer een jaar gehad. Maar weinig gebruikt.. Later wel alle illustraties eruit gehaald en een mix gemaakt met andere papiertjes. Alles zit nog los/vast in een schriftje en het is de bedoeling dat het een keertje aangevuld gaat worden met tekst en andere dingetjes...
Leuk dat je ook collages gaat maken! Ik ben niet voor niets zo ijverig m'n papier aan het sorteren en moet oppassen daar ook weer niet in door te slaan...
Leuk om zo je eigen agenda te maken! En ben heel benieuwd hoe je dit gaat ervaren.
Veel papierplezier!
Groetjes v. Elizabeth

Truus zei

Leuk idee om zo je eigen agenda te maken.
Succes met tijd voor jezelf te maken en bezig te zijn.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Anny zei

Dat wordt vast en zeker een bijzonder jaarboek. Die bullet journals zijn ineens helemaal hot! Er staan ook heel leuke voorbeelden op You Tube. Ik heb een leuk adresje. Zal het zo even opzoeken. Het 365 dagen project van iHanna spreekt me ook wel aan. Je hebt gelijk dat je er af en toe aan werkt. 365 dagen projecten kosten enorm veel dicipline! Ooit maakte ik 365 beestjes. Maar deed het ook zoals Hanna schrijft, af en toe een paar tegelijk. Zelf heb ik er weinig tijd voor: als alles goed gaat krijgt Lizzy een broertje. Puppy Puck komt als alles goed is eind januari hier wonen. Dus voorlopig heb ik m'n handen vol. Oh, dit is eerlijk gezegd ook een 365 dagen project: puppy opvoeden...

Anny zei

Het You Tube adres is: roar minimalist bullet journal

kaneeltje zei

Wat knap dat je zelf een agenda maakt, ben bang dat dat voor mij niet handig is....
En dank je voor de tip van Ihanna,niet de 365 dagen hoor maar de quotes.
Ik gebruik zelf al jaren de Marjolein Bastin agenda, verveeld nooit.
Het afgelopen jaar ben ik met weekplanners in de weer geweest om uit een depressie te komen, even aan de kant gegooid( kwam mijn neusgaten uit) maar nu met het slow notebook van de Flow met bullet journaling begonnen, kijken of ik het volhoud.

sanpiseth40 zei

Your blog was absolutely fantastic!
Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents.
หนังเกาหลี