dinsdag 6 december 2016

Loon naar werken



Terwijl Sint nog nauwelijks Nederland heeft verlaten,
werd hier vanmorgen in de stad
al hard gewerkt aan de voorbereidingen voor
het Kerstfeest.

De grote kerstboom is geplaatst!
Dat was een heel oheden...
Passen,
weer omhoog,
beetje bijzagen
nog eens proberen...
en ja! 
hij past!
Het was erg gezellig op de brug,
we stonden er met elkaar lekker naar te kijken.

Maar, ik rukte mij los van het gebeuren:
ik was onderweg naar de bakker
om mijn wantjes af te leveren
aan de mevrouw in de winkel.
Ja, het is toch gelukt.
 Niet met de Sint meegegeven, maar zelf afleveren,
veel leuker.

Mooi ingepakt
gingen ze eerst mee naar de bieb,
een paar uurtjes administratie


om daarna dit te verdienen:





in ruil voor mijn handwerk kreeg ik
een heerlijk speltbrood,
een zakje kwarkbolletjes
en een warme banketstaaf..

mmm,
heerlijk!!

en ze passen geweldig,
zijn lekker warm
en de kleurtjes zo leuk...

Daar wordt je blij van!!

4 opmerkingen:

Marguerite zei

Je wantjes zijn zo leuk/mooi geworden.
En dan de ruil die mag er ook wezen.
Van de week kom ik even naar de kerstboom kijken...

Elizabeth zei

Eind goed, al goed! Fijn dat de wanten passen en ik denk dat ze met veel plezier gedragen gaan worden. Je zou ze alleen al voor 'de leuk' aandoen!
Houd je van speltbrood? Ik heb het een paar keer geprobeerd, van verschillende warme bakkers, maar ik vind het niet lekker..

Anny zei

Oh, wat zijn ze toch lief!

Villa Zeezicht zei

Och, wat leuk zeg! Iedereen blij, een geweldige dag!