vrijdag 4 maart 2011

Zelfgemaakte boeken

In de vitrine heb ik mijn zelfgemaakte boeken en boekjes bij elkaar. Gisteren heb ik ze eens goed bekeken. Wat heb ik allemaal gedaan? Er zijn twee soorten: altered books, zoals deze

Vitrine 005 

Een afgeschreven bibliotheekboek(je) waar ik bladzijdes aan elkaar plakte, afscheurde en openknipte.

Vitrine 008 
Vitrine 006 
De linkerbladzijde is een raam naar de rechterbladzijde. De beide handjes vormen een luik, waardoor het droomhuis zichtbaar wordt. Ik heb ze opengeslagen om je te laten zien, hoe het gemaakt is.

Vitrine 013 
Dit "Introvert" boek is ook een oud prentenboek. Zulk soort boeken kun je vaak heel goedkoop in "witte" boekwinkels op de kop tikken. Ik rommel ook graag even door de afgeschreven boeken, voor de boekenverkoop begint. "Voor de kleinkinderen".... jajaa...de zijn nu al meer voor stoere boeken over auto's en dieren.

Vitrine 017 
Dit boekje heeft een prachtige zijkant met tabjes aan de bladzijdes. Ideaal om te versieren.

Vitrine 016 
En dan mijn "Ziel" boekje als laatste:Vitrine 009 
Ook hier zit een luikje in de pagina's. Zulk soort boeken kun je heel goed gebruiken voor je thema.

Vitrine 010 

 

 

2 opmerkingen:

Willy zei

Wat een leuke en bijzondere boekjes zijn dat, erg leuk om daar zo creatief mee bezig te zijn.
Fijn weekend, groetjes

annita zei

Wat een geweldig idee. Ik vind vaak plaatjes die ik wil bewaren. Dit is een leuke manier om dat et doen.