Posts tonen met het label dakkapel. Alle posts tonen
Posts tonen met het label dakkapel. Alle posts tonen

vrijdag 13 september 2013

Tijd voor een boterhammetje!


Ik zit op de uitkijk, want de kraan mag wel komen...voor het gaat regenen, willen de mannen de kapel op het dak hebben. Gelukkig komt hij al vrij vlot en beginnen ze met elkaar de kajuit van de kar te tillen. 



Leuk, hoor - sensatie in de straat... altijd leuk voor een praatje met de buren.


Daar gaat de eerste zak met afval. Snel weer naar de voorkant om te kijken, hoe de kapel opgehesen wordt.







Nu binnen nog afwerken, natuurlijk. Maar dit ziet er geweldig uit, het geeft een heleboel ruimte en licht in deze kamer. 

Koffie!






En kijk, daar istie dan...de dakkapel! Keurig op een aanhangertje. Jan en Rinze stonden mooi op tijd voor de deur. 



Binnen de kortste keren hadden ze het dakraam eruit en werden de dakpannen naar binnen getild. Daarna begon het grote zagen en dit zag ik, toen ik ging vertellen, dat de koffie klaar stond:




Wat een uitzicht en wat een licht! En wat treffen we het met het weer!


Alle oude materialen komen in twee van deze zakken. Straks haaltde kraan eerst deze eruit en daarna tilt hij de kapel over het huis in het gat.


Och, daar staat het oude raam, misschien iets voor de Kringloop?







donderdag 12 september 2013

Verhuizing?



Hij is voor de zekerheid vast op de tekentrolley gaan zitten..dan weet je tenminste zeker, dat je niet in een doos of zak verdwijnt. 
Nee, Cobweb, jij gaat echt niet weg!
Er is intussen behoorlijk gesaneerd in de voorraden...er staan nu zes lege Hemabakjes en diverse volle tasjes voor de Kringloop.


Morgen gaat het eindelijk gebeuren: de dakkapel komt!!!


zo ziet het er nu nog uit - ik ben zo benieuwd hoe het gaat worden.