donderdag 26 december 2019

Kerstmis


Bij Kerstmis horen tradities, 
mijn Kerststalletje is er ééntje van. 
Hoe oud het is weet ik niet meer,
Ik kocht het vást toen ik nog in Rotterdam woonde.
Intussen zijn de beide denneboompjes wat iel geworden
maar de engeltjes zingen nog uit volle borst. 


Nog een traditie: bowl in de glazen schaal van Kleine Beppe.
Ooit door mijn Pake voor haar gekocht op een boelgoed,
waar hij als getuige van de notaris mee naar toe was.
Pake en Beppe zijn al heel lang geleden overleden,
maar de glazen schaal mét de opscheplepel, zijn ongeschonden,
in mijn bezit.




Nog een traditie:
met mijn moeder naar de Kerstshow van het tuincentrum.

Elk jaar kijken we onze ogen uit en drinken gezellig samen koffie.
We kopen een zo mooi mogelijke amarillysbol en gaan tevreden naar huis. 

Alle tijd om dit te doen, want sinds een week ben ik met pensioen.
Mijn laatste werkmiddag werd heel speciaal gemaakt door de collega's:
ik mocht niets doen, alleen genieten met klanten en collega's, die de moeite namen 
langs te komen. Koffie en thee met wat lekkers stond klaar.
Er was een speciale retailtafel ingericht: boeken over mijn interesses - quilten,
boekjes maken, breien (Arne &Carlos), katten en "mijn" romansoort: Liefde&Leven.
Begin januari hebben we nog een echt afscheid, gaan we met een groep collega's
naar het Waddencentrum aan het begin van de Afsluitdijk, lekker lunchen met elkaar. 

wel wennen, hoor!




6 opmerkingen:

Marguerite zei

Zal wel even wennen zijn voor je maar vooral veel genieten van alle tijd die je nu hebt

Elizabeth zei

Heerlijk die tradities... en ik vind die oude spulletjes zò mooi!
Oeps, met pensioen? Dat had ik niet gedacht... Maar ik denk niet dat je je zal gaan vervelen...

Anny zei

Dierbaar hoor, zulke oude spulletjes. In mijn kerstboom zit een soort beursje uit mijn oma's eerste kerstboom in 1934. Veel plezier met het invullen van je tijd. \komt vast en zeker goed.

miekequilt zei

Dat zal wennen zijn voor je. Maar je hebt vast hobby’s genoeg om de dagen te vullen.

Truus zei

Leuk dat je collega's deze tafel met jouw interesses hebben gemaakt.
Je echte afscheid van je collega's zal vast heel gezellig zijn.
Heerlijk nu tijd voor je hobbies al zul het contact met de mensen en collega's best wel missen. Maar dan kun je naar de bieb om weer even de sfeer op te snuiven.
Prachtig je schaal voor de bowl en je kerststal.
Een goed uiteinde en een voorspoedig en creatief Nieuwjaar voor jullie.
groetjes, Truus uit Drenthe

In de weer zei

Met pensioen, heerlijk. Over een tijdje snap je niet meer waar je tijd vandaan haalde om te werken.
En om mijn nieuwjaarswens nog maar eens aan te halen, wens ik je wederom een BRIGHT FUTURE.