vrijdag 24 augustus 2018

Julia vertelt haar verhaal



Ik ben Julia en ik woon nu twee maanden
bij de Baas en het Vrouwtje.
Zoals je ziet, ben ik heel tevreden:
ik heb een eigen stoel,
waar ik me lekker op kan liggen
buiten heb ik ook een uitkijkplek


de tuintafel



er is gezorgd voor plantjes, die mijn vacht zo mooi
mogelijk laten uitkomen
ik heb een geweldig speeltje:
een bosje veren aan een hengel.



elke morgen doen de Baas en ik ochtengymnastiek
met het "vogeltje" aan de hengel.
Vrouwtje krijgt een rimpel in haar voorhoofd,
omdat ik dwars door de spulletjes op de salontafel vlieg.
Nu en dan breekt er een veer (of een stuk er van) af,
dan ga ik verder met die hartjes.
Zie je ze liggen?
Tussen die "vintage" doosjes en de boeken?

Nou....
dat ligt er soms heel anders bij!
Allemaal de schuld van de Baas en die vogel!!



Mijn vacht groeit ook als kool, zei het Vrouwtje.
Niks meer die kale kont,
overal groeit het haar weer heel mooi aan.

Trouwens, zie je die witte plaat, op de tafel?
Daar zit een gat onder - komt omdat het Vrouwtje er door gezakt is! 😭
Ik was die dag, door het slaapkamerraam naar buiten geglipt
en op het garagedak aan het rondkijken.
Ze heeft me over de pergola naar het koffiehoekje gelokt
en hoopte natuurlijk, dat ik daar naar beneden zou springen....

Maar, je kunt daar ook heel mooi in de tuin van de buren kijken.
Toen ik dat ging doen, is ze op de tafel geklommen
en heeft me bij kop en kont van het muurtje getrokken!!

Ik zat op die tafel en sprong op de grond,
maar Vrouwtje ging nét even op de verkeerde plek staan -
de tafel was erg uitgedroogd, door de hitte van de laatste tijd -
en daar ging ze - had raar kunnen aflopen..
Viel gelukkig, met alleen een blauwe kuit, erg mee.

Sinds die tijd doe ik het maar niet meer, over de schutting kijken,
bedoel ik. Het Vrouwtje is niet zo van de gymnastische toeren....
En ik ben heel blij met de fijne tuin,
genoeg te zien en te beleven.
Eergisteravond was er zelfs een egel, daar heb ik ze maar bij 
gehaald. Gek beestje!
Zij vonden het erg leuk, 
ik ben even water gaan drinken bij de vijver
en heb de vissen gecheckt,
die voeren Baas en ik elke morgen.
's Avonds zie je ze haast niet.




Vorige Vrouwtje is langs geweest om zo zéker te weten,
dat het goed met me gaat.
Ze vindt, dat ik het hier beter heb, als bij haar.
Dat vonden we allemaal fijn om te horen....
want we zijn heel tevreden met elkaar.

4 opmerkingen:

Myriam zei

Dit is fantastisch! :)

Marguerite zei

Ohhh ik wou dat ik dit had mogen meemaken. Hihi...

Anny zei

Lieve Julia, het is maar goed dat je niet kunt zien hoe ik zit te schrijven. Ik heb een jonge hond in de houdgreep. Want hij wil alleen maar stoute dingen doen. Niet meer zo ondernemend hoor. Het vrouwtje moet wel heel blijven om voor je te zorgen. Maar volgens mij heb je het prima getroffen. Groetjes van Anny. En van Liz en Puck. WOEF!

Elizabeth zei

Nou Julia, jij hebt een heel goed leventje daar bij Irene! Natuurlijk ga je op het garagedak zitten; je moet als poes toch alles zien?
En wat ben je mooi geworden met al die lange volle haren...