zondag 17 november 2013

"Kill your darlings"


Dat is iets wat schrijvers moeten onthouden, toch? Iets wat je zelf heel mooi vind (stukje tekst) kan voor de lezer heel vreemd overkomen. Hier is mijn darling - netjes neergelegd op de vloer. Ik wil er eens goed naar kijken, want het gaat niet zo best. Wat kan ik doen om de creatieve stroom weer op gang te brengen?

Vanmorgen, onder de douche, schoot het me te binnen (zoiets kan ook gebeuren als je de kamer stofzuigt of een eindje fietst): stuk er af knippen!

Even moed verzamelen.... zo misschien? Wel heel rigoreus!



Dit kan ook. In dat linkerdeel zit een mooi stukje, met borduurwerk - dat kan ook in de beide andere blokken.


Het puzzelen duurt nog even, maar dat knippen gaat door!

ps. kijk eens, wat ik gisteren bij de Action vond? Voor 1,29 euro!



4 opmerkingen:

nelleke markesteijn zei

OH JA!!! Elke strook apart is veel mooier!!! Dan krijgen elke keer de 3 plaatjes de aandacht die ze verdienen in plaats van te verdrinken in het totaal. OOk de kleuren komen zo mooier uit! Goed gedacht!!!!
Groetjes, Nelleke

Monica zei

Wat is dit een ontzettend leuk werkje, en zoals jij de stukken apart laat zien zijn ze ook super mooi.

Anny zei

Wat een mooie kleurtjes heeft de Action. En die quilt erin knippen valt niet mee, maar als het resultaat je veel meer aanspreekt is het de moeite waard. Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Willy zei

Mooie garentjes van de A. Succes met knippen.