dinsdag 13 februari 2018

Herstelproces -de Affo


Kijk, daar wordt je heel blij van!
Een Affo,
keurig afgebiesd,
past precies over het grote zwarte scherm
en dekt ook de toetsen netjes af.
Tevreden over het (machinale) quiltwerk,
het is een stevige hoes geworden.
De bies is op karakter gedaan:
zakken bij de hand,
tranende ogen op tijd gedept,
even de andere kant op hoesten..



De achterkant is ook grappig geworden.
Vrolijk,toch?

Intussen kunnen we weer een gesprek voeren zonder na twee minuten
op te houden vanwege hoestpartijen.
Ook de stemmen worden weer normaal,
raar hoor, om tegelijk zó slecht bij stem te zijn.



Intussen is er leesvoer aangedragen,
de reserveringen stromen binnen.
Die worden dan door de boek-aan-huis dienst 
binnen gedragen.
Het bovenste, dikke boek is deel twee 
van de Zeven Zussen-serie van Lucinda Riley. 
Hier schreef ik al over het eerste deel. 
Ik loop er wat om heen, heb jij dat ook wel eens?
Nog even uitstellen, want anders is het zo snel uit?

Daarom begon ik eerst aan deze titel:
geschreven door Liesbeth Smit


Het is al weer een paar jaar geleden, dat ik ontdekte, dat ik introvert ben.
Fijn, om op middelbare leeftijd te lezen, dat er niet "iets" met je is,
het is je aard, er zijn geen losse stekkertjes.
Het boek, wat ik toen las is Amerikaans,
daarom is het fijn om nu eens een Nederlandse invalshoek
te krijgen. Liesbeth schrijft op humoristische en vlotte manier.
Ze is zelf introvert, geeft veel persoonlijke tips en onderbouwt
haar verhalen met veel onderzoeken. 

Het boek geeft tips voor het ondersteunen van een introvert kind,
omgang binnen je relatie, en ook belangrijk - je werk : kantoortuinen!!



Ik vind deze bladzijde: Introverten bingo heel humoristisch en herkenbaar.

Met veel voorbeelden en tips is het een onderhoudend en duidelijk boek.
Maar vooral is het een boek om met elkáár om te gaan:
We zijn niet allemaal 100% introvert of extravert,
we hebben alleen van het één wat meer als het ander.
De één heeft behoefte aan rust en stilte,
de ander kan juist, met die behoefte aan drukte en beweging,
de introvert aanvullen.
Je ben goed zoals je bent,
we hebben elkaar nodig om een gebalanceerde gemeenschap te krijgen.





1 opmerking:

Elizabeth zei

Wat een prachtige hoes, en heerlijk dat ie af is! Want een scherm trekt zoveel stof aan en toetsenborden schoonmaken is geen leuk werkje vind ik...
Je bent nog steeds niet helemaal beter, ik hoop dat het laatste restje ook snel verdwijnt!
En intussen lekker lezen... ik ben vandaag ook weer naar de bieb geweest!
Ik vertraag altijd aan het einde van het boek; zo jammer als het echt uit is...
Groetjes, Elizabeth